تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۴۰۹۲۵
سرویس خبر : اجتماعی

تیغ دو دم رسانه!

‌می‌متالز - تقریبا هیچ صاحبنظر فرهیخته‌ای وجود ندارد؛ که نداند و اذعان نکند که جنگ امروز، جنگ روایت‌ها و سلاح کارآمد آن، رسانه است.

به گزارش می‌متالز، با رسانه می‌توان در برابر واقعیتی عریان، چون «متجاوز بودن رژیم وابسته بعثی عراق» و تحمیل آن همه هزینه به همسایه نجیبش، ٨ سال به دنیا قالب کرد که ایران متجاوز است! با رسانه می‌توان فرهنگ پوچ و مخرب غربی را جذاب‌ترین فرهنگ غالب دنیا کرد؛ با رسانه می‌توان کشور و ملتی با تمدن چند هزار ساله و بزرگانی، چون فردوسی، حافظ، سعدی، ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی و هزاران خردمند دیگر را قومی بی رحم و ستمگر و داعش با آن همه جنایت را حکومت اسلامی خواند؟!

با رسانه می‌توان کشور‌ها را تسخیر کرد؛ با رسانه می‌توان حکومت‌های ناهماهنگ با استکبار جهانی را از درون، با انقلاب‌های رنگی منهدم کرد؛ و البته با رسانه می‌توان بوی خوش انسانیت و صلح و نوع دوستی را در جهان پراکند؛ می‌توان دست مستمندان را گرفت، می‌توان از آن برای اشاعه آگاهی، نشر حقایق و ارزش‌های انسانی، آموزش، پیشرفت جهان، رفاه انسان، الگوسازی صحیح و هزاران حوزه مقدس دیگر بهره گرفت و این سکه دو رو و تیغ دو دم، می‌تواند حال و روز بشر و بشریت و جهان را متحول کند.

مدیریت‌های مجموعه‌های روابط عمومی باید با شگرد‌های هنرمندانه ضمن انعکاس نظرات کارکنان به مدیران عالی؛ به پویایی امور و اصلاح و بهبود فرآیند‌ها مدد رسانند و با انتشار خدمات و اقدامات مدیریتی به کارکنان، فضای امید و قدردانی را در بین آنان گسترش دهند. در گرماگرم انجام این تکلیف حرفه ای، استفاده عالمانه، پارسایانه و موثر از فضای مجازی می‌تواند عصای دست روابط عمومی‌ها باشد... 

روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی بر همه تلاشگران این حوزه خطیر مبارک باد.

نویسنده: دکتر علیرضا مخبر دزفولی

عناوین برگزیده