تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۵۶۲۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نیروی انسانی چالش بخش معدن کانادا

می متالز - بخش معدن در کانادا همواره با کمبود نیروی انسانی ‌روبه‌رو بوده است. این کمبود به‌طور ویژه پس از عبور از رکود اقتصادی ظاهر می‌شود.
نیروی انسانی چالش بخش معدن کانادا

به گزارش می متالز، درواقع کارفرمایان با آغاز دوران رونق، دوباره به نیروی انسانی که در دوران رکود تعدیل و بیکار شده بودند، احساس نیاز می‌کنند. در کنار این رویدادها، انجمن منابع انسانی بخش معدن کانادا گزارشی منتشر کرده که بر مبنای آن در ۱۰ سال آینده بسیاری از نیروهای حاضر بازنشسته می‌شوند و جایگزینی آنها با نیروهای تازه‌وارد چندان آسان نیست. تازه‌واردها تعداد کمتری دارند و به اندازه نیروهایی که در آستانه بازنشستگی هستند، کارآزموده و باتجربه نیستند و این چالشی است که در آینده نزدیک، بخش معدن کانادا را در عرصه رقابت جهانی با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.
درنتیجه دهه پیش‌رو برای این بخش از اقتصاد کانادا پرچالش خواهد بود، چون در همان سال‌ها بسیاری از نیروهای قدیمی بازنشسته شده‌اند و نیروهای جوان‌تر باید جایگزین آنها شوند. در این راستا گزارش جدیدی که انجمن منابع انسانی بخش معدن کانادا منتشر کرده، نشان می‌دهد که ۸۷هزار و ۸۳۰نیروی انسانی در این زمان باید بازنشسته شوند و اگر بخش معدن توسعه یابد، نیاز معدنکاران و حرفه‌های مربوط به ۱۳۰هزار و ۴۱۰نفر بیشتر می‌شود و دست‌کم به ۳۴هزار و ۲۰۰نفر می‌رسد. براساس این گزارش، یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که بخش معدن کانادا با آن‌روبه‌رو است، در اختیار داشتن موجودی پایدار و ثابت نیروی انسانی است و این نقص، از نوسان و بی‌ثباتی اقتصاد این بخش برمی‌آید که نیروی انسانی را به درگیر شدن با آن بی‌میل می‌کند. بنا بر پیش‌بینی انجمن منابع انسانی، بخش معدن کانادا در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷میلادی (۱۳۹۷ تا ۱۴۰۶خورشیدی) نیاز به استخدام حدود ۱۸هزار و ۲۱۰نفر دارد اما پیش‌بینی می‌شود که فقط ۸هزار و ۶۷۰نفر به آن ورود کنند. بنابراین در این میان شکاف ۹هزار و ۵۴۰نفری به‌وجود خواهد آمد، درنتیجه نیمی از فرصت‌های شغلی خالی می‌ماند.

احمد کاظمی/ کارشناس معدن

عناوین برگزیده