تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۶۳۹۹۴
سرویس خبر : محیط زیست
مدیرکل محیط زیست بوشهر:

لزوم حفظ تنوع زیستی بوشهر/ معادن خارج از مناطق حفاظت‌شده باشند

می متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر حفظ تنوع زیستی استان بوشهر گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که معادن خارج از مناطق حفاظت‌شده باشند.
لزوم حفظ تنوع زیستی بوشهر/ معادن خارج از مناطق حفاظت‌شده باشند

به گزارش می متالز، فرهاد قلی نژاد در کارگاه آموزشی و عملی آشنایی با گونه های شاخص، اصول نگهداری و تیمار اولیه پرندگان شکاری در بوشهر اظهار داشت: منابع اقتصادی پایدار با حفظ طبیعت و منابع طبیعی شکل می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: هرگونه بهره برداری بدون توجه به اصل پایداری و حفظ محیط زیست می تواند به نابودی اقتصاد در بلندمدت و ازبین رفتن حیات منجر شود.

وی افزود: فلسفه حفظ محیط زیست در مباحث اقتصادی و بهره برداری از محیط زیست بر روی این اصل باید شکل بگیرد که محیط زیست به عنوان منبع تجدیدپذیر و پایدار درنظر گرفته شود و برنامه های حفاظتی از محیط زیست و تنوع زیستی سرلوحه همه برنامه‌ریزی‌های اقتصادی قرار گیرد.

قلی‌نژاد با اشاره به اهمیت مساله پرندگان و حساسیت زیست محیطی آنان بیان کرد: بی شک باید در تمام برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای به مساله اکوسیستمی توجه کنیم.

وی ادامه داد: این توجه به مساله خاص پرندگان صرفا زیبایی شناختی نیست بلکه مساله‌ای اکولوژیک است که حفظ و بقای این گونه‌ها و تنوع زیستی آن در طبیعت به امری بسیار مهم و حیاتی برای حفظ میراث طبیعی بدل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: معادن باید در خارج از مناطق حفاظت شده احداث شوند تا مناطقی که برای حفظ تنوع زیستی در شورای عالی محیط زیست کشور مجوز گرفته اند، بتوانند مامن امنی برای پرندگان و حیوانات باشند. وی خاطرنشان کرد: هرگونه استفاده و بهره برداری غیر اصولی از انفال الهی باید با توجه به مقتضیات و ساختارهای قانونی محیط زیستی صورت پذیرد.

عناوین برگزیده