تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۷۹۰۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر صندوق سرمایه‌گذاری «تصمیم‌نگار ارزش آفرینان» تصریح کرد:

بازار دچار بیش واکنشی است/ کاهش دامنه نوسان، اقدامی مناسب در جهت کنترل ریسک

می متالز - سید مرتضی لعل سجادی: «بازار دچار بیش واکنشی شده است و بعد از مدت کوتاهی به وضعیت عادی باز می‌گردد. دراین شرایط، کاهش دامنه نوسان معاملات به دو درصد اقدام مناسبی بود.»
بازار دچار بیش واکنشی است/ کاهش دامنه نوسان، اقدامی مناسب در جهت کنترل ریسک

به گزارش می متالز، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری تصمیم‌نگار ارزش آفرینان اظهار کرد: در شرایط کنونی حمایت‌های خوبی از نمادهای بزرگ در جلوگیری از ریزش‌های هیجانی بازار شده است، در این راستا حمایت برخی شرکت‌های کوچک هم اقدامی ضروری است، به این شکل که حقوقی‌های این شرکت‌ها با خرید بخشی کوچک از سهام خود به حمایت از بازار بپردازند.

سجادی، رفتار بازار را دچار بیش واکنشی دانست و افزود: سرمایه‌گذاران در سمت فروش، واکنش زیادی نشان داده‌اند و عجولانه عمل می‌کنند، هرچند که به نظر من این هیجانات طی چند روز آینده برطرف خواهد شد.  

وی کاهش دامنه نوسان به دو درصد را اقدامی مناسب در جهت کنترل هیجانات امروز بازار عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی، برخی سرمایه‌گذاران سهمی را که روز گذشته به دلیل تعدیل مثبت باز شده بود و دامنه نوسانی دوبرابر و ۱۰ درصدی داشت را بدون در نظر گرفتن علت بسته شدن آن (و دامنه نوسان ۱۰ درصدی منفی) به فروش می‌رساندند، در حالیکه این سهم تا چند سال پیش با درصد بالایی معامله می‌شد؛ بنابراین، درچنین شرایطی کاهش دامنه نوسان کمک زیادی به کنترل بازار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه به سهامداران توصیه کرد: در حال حاضر بازار فرصتی است برای بازنگری پورتفوی سهامداران تا بتوانند با جابه‌جایی سهم‌های خود، سهم شرکت‌های بنیادی را حفظ کرده و در آنها باقی بمانند.

وی تاکید کرد: در شرایطی لازم است تا سهامداران صرفا هیجانی عمل نکنند و سعی کنند چه از سمت خرید و چه از سمت فروش در آرامش تصمیم بگیرند.  

عناوین برگزیده