تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۵۴
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۱۱۵۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت ژاپنی میتسوئی خواهان بخش بیشتری از سهام معدن مس کلاهواسی در شیلی ست

می متالز - خانه بازرگانی ژاپنی میتسوئی و شرکاء قصد دارد سهامش در معدن مس کلاهواسی شیلی، که متعلق به آنگلو امریکن و گلنکور نیز هست، را افزایش دهد اما تصمیم گرفته است 1.25 درصد سهام خود در معدن لُس پلامبره س، گل سر سبد دارایی های آنتوفاگاستا، را به فروش برساند.
شرکت ژاپنی میتسوئی خواهان بخش بیشتری از سهام معدن مس کلاهواسی در شیلی ست

به گزارش می متالز، میزان سهام هر یک از شرکتهای انگلو امریکن و گلنکور در معدن کلاهواسی 44 درصد است. به گفته میتسوئی، این شرکت موافقت کرده با خرید سهم 3.6 درصدی شرکت معدنکاری و فلزات جی ایکس نیپون در کلاهواسی میزان سهامش در این معدن را به 11.03 درصد افزایش دهد و کل تولید مس سالیانه خود را با رشدی 15 هزار تنی به 140 هزار تن ارتقاء دهد. این شرکت مستقر در توکیو سهم 1.25 درصدی اش در معدن لس پلامبره س را، که در 1997 خریده است، به دو شرکت جی ایکس متالز و شرکت تجاری ماروبنی به نسبت 79/0 درصد و 46/0 درصد، به ترتیب، خواهد فروخت. میتسوئی این تصمیم را به راهبرد جاری خود به نام" بازسازی راهبردی دارایی ها"نسبت داد. سهام جی ایکس متالز در لس پلامبره س از 15 درصد به 15.8 درصد و سهام ماروبنی در این معدن از 8.8 درصد به 9.2 درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس و مدیر عامل میتسوئی، تاتسوئو یاسوناگا، در بیانیه ای گفت،"مس فلزی کلیدی برای مصارف صنعتی ست. انتظار می رود که تقاضای جهانی، همراه با سرمایه گذاری های زیر ساختی در کشورهای رو به رشد، در میان مدت تا بلند مدت روند رشد مستمری را طی کند." سرمایه گذاری های میتسوئی در صنعت مس شیلی از دهه 1990 شروع شد و این شرکت در حال حاضر دارای سهام اقلیت در شماری از معادن مهم این کشور شامل لُس برومچس، کاسه رونه س، و معدن کوچکتر ال سولدادو می باشد. میتسوئی در دیگر پروژه های مربوط به مس در این کشور، که بزرگترین تولید کننده این فلز سرخ در جهان است، شراکت دارد. این شرکت اخیراً با ساخت یک کارخانه نمک زدایی برای معدن مس اسپنس بی اچ پی بیلیتون، که بخشی از یک برنامه توسعه 2.5 بیلیون دلاری برای این معدن است که در سال گذشته به تصویب رسید و قرار است 50 سال دیگر به عمر بهره دهی این عملیات بیافزاید، موافقت کرد.

عناوین برگزیده