تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۰۴
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۱۵۹۱۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بی ام آی می گوید عرضه مس در سطح جهانی پایین می آید اما تولید این فلز در دهه آینده افزایش خواهد یافت

می متالز - شرکت تحقیقاتی بی ام آی انتظار دارد بازار مس جهانی در طول سالهای آینده با کمبود عرضه پایداری روبرو شود، چون رشد مصرف جهانی، به خاطر بخشهای برق و زیر ساختهای چین و روند رو به رشد تولید اتومبیل های برقی، به سبقت خود از رشد عرضه ادامه خواهد داد.
بی ام آی می گوید عرضه مس در سطح جهانی پایین می آید اما تولید این فلز در دهه آینده افزایش خواهد یافت

به گزارش می متالز، بی ام آی گفت،"تقاضای مس پالایش یافته جهانی به طور فزاینده ای از تولید این فلز پیشی خواهد گرفت زیرا تقاضای پایدار از سوی بخشهای برق و زیر ساختهای چین و رشد تولید اتومبیلهای برقی کسری عرضه را طی سالهای آینده بیشتر خواهد کرد. بی ام آی افزود،"ما پیش بینی می کنیم تراز مس پالایش یافته جهانی در سال 2018 حدود 251 هزار تن کسری را ثبت خواهد کرد، و این کمبود عرضه تا 2023 باقی خواهد ماند." در بلند مدت تر، بی ام آی انتظار دارد کسری عرضه جهانی مس بتدریج کاهش یابد و بازار از 2024 تا 2027 وسیعاً به توازن عرضه و تقاضا دست خواهد یافت چون قیمتهای قوی تولید کنندگان را تحریک خواهد کرد تا تولید خود را افزایش دهند و در پروژه های جدید سرمایه گذاری کنند. علاوه براین، در سطح جهانی رشد تولید مس پالایش یافته در دهه آینده به خاطر رشد قیمتها افزایش خواهد یافت. بی ام آی می گوید،"ما پیش بینی می کنیم تولید جهانی از 23.4 میلیون تن در 2018 به 29.9 میلیون تن تا 2027 صعود کند، که به طور متوسط شاهد رشدی 2.7 درصدی در سال خواهیم بود. این منطبق با رشد متوسط 2.5 درصد در سال در طول دهه گذشته است." بی ام آی پیش بینی می کند هند به عنوان نقطه ای روشن در رشد تولید مس جهانی ظاهر خواهد شد، چرا که پشتوانه ای به عنوان مشوقهای دولتی برای افزایش رشد تولید مس با هزینه های تولید پایین را دارد. این شرکت تحقیقاتی برآورد می کند که تولید مس پالایش یافته هند از 925 هزار تن در سال جاری به 1.8 میلیون تن تا 2027 صعود خواهد کرد. در این میان، تقاضای مس به طور فزاینده ای از بازار رو به رشد اتومبیلهای برقی و عمومیت یافتن صعودی منابع انرژی تجدید پذیر بهره مند خواهد بود. موتور سوخت داخلی متداول مورد استفاده در وسائط نقلیه موتوری معمولاً حدود 20 کیلوگرم مس را در بر می گیرد در حالیکه یک اتومبیل برقی حدود 80 کیلوگرم از این فلز را در خود دارد. علاوه براین، هر دو روشهای تولید برق بادی و خورشیدی مس بیشتری را در ازای واحد برق تولید شده نسبت به منابع انرژی تجدید-ناپذیر مورد استفاده قرار می دهند.

تولید مس

بی ام آی می گوید تولید مس شیلی، پس از افت رشد 4 درصدی در 2017 به خاطر اعتصابها و وقفه های عملیاتی، در 2018 به مسیر رشد خود باز خواهد گشت. این شرکت می گوید،"ما پیش بینی می کنیم که تولید این کشور از 5.4 میلیون تن در 2018 به 6.6 میلیون تن تا 2027 صعود خواهد کرد، که به طور متوسط رشدی 2.3 درصدی در سال را تجربه خواهد نمود. "  رشد تولید مس چین در مقایسه با سالهای پیشین، در طول سالهای مورد پیش بینی تا 2027 آهسته تر خواهد شد، چون عیارهای مس پایین باعث بی-سود شدن شماری از معادن خواهد شد و بعضی از کارخانه های ذوب این فلز مجدداً به واردات سنگ معدن باز خواهند گشت. بی ام آی می گوید،"ما پیش بینی می کنیم که تولید مس چین از 1.8 میلیون تن در 2018 به 2.2 میلیون تن تا 2027 افزایش خواهد یافت، که بدین ترتیب شاهد رشد متوسط سالیانه ای معادل 2.1 درصد خواهیم بود." این نشاندهنده افتی چشمگیر نسبت به متوسط رشد 7.3 درصدی در طول دوره دهساله پیشین می باشد. شرکتهای چین همچنان اولویت خود را به سرمایه گذاری های مس خارجی در بازارهای کم هزینه برای تأمین سنگ معدن مورد نیاز این کشور خواهند داد. در این میان، پرو در طول سالهای آینده به پشتوانه یک خط لوله از پروژه های قوی، هزینه های عملیاتی رقابتی و روند رو به رشد قیمتهای مس، به رشد تولید یکنواختی دست خواهد یافت. بی ام آی می گوید،"ما پیش بینی می کنیم که تولید مس این کشور از 2.5 میلیون تن در 2018 به 3.8 میلیون تن تا 2027 افزایش یابد، که بنابراین میزان متوسط رشد سالیانه آن برابر با 4.7 درصد خواهد بود. شرکت ساوترن کاپر با خط لوله ای از پروژه های قوی عامل اصلی رشد تولید مس پرو طی سالهای آینده می باشد." تولید مس ایالات متحده در سال جاری به رشدی ملایم باز خواهد گشت چون قیمتهای رو به رشد به توسعه پروژه ها، پس از افت شدید آنها در 2017 به خاطر عیارهای کاهنده سنگ معدن، دامن خواهد زد. این شرکت تحقیقاتی می گوید،" بنا به پیش بینی ما، تولید مس ایالات متحده در طول دهه آینده جهش بیشتری خواهد داشت و از 1.3 میلیون تن در 2018 به 1.5 میلیون تن تا 2027 صعود خواهد کرد، که پشتوانه آن قیمتهای رو به رشد مس و خط لوله ای از پروژه های پایدار خواهد بود. " در این میان، تولید مس جمهوری دموکراتیک کنگو در طول سالهای آینده، با پشتوانه استمرار سرمایه گذاریها، ذخائر پر عیار و قیمتهای رو به بهبود این فلز، رشدی استوار را تجربه خواهد کرد . بی ام آی گزارش داد،"ما پیش بینی می کنیم تولید مس جمهوری دموکراتیک کنگو از 1 میلیون تن در 2018 به 1.9 میلیون تن تا 2027 ارتقاء یابد."

عناوین برگزیده