تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۰۷۷۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس فولادی تاکید کرد:

لزوم نظارت دقیق بر زنجیره فولاد در بورس کالا/ نوردکاران همچنان با زیان مواجه هستند

‌می‌متالز - مدیر فروش کارخانه فولاد کرمان گفت: سال گذشته با انتقال خاموشی‌ها به بخش صنعت، مردم از برنامه‌ریزی‌ها رضایت داشتند؛ اما امسال خاموشی‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، ساناز صفوی در رابطه با وعده وزیر نیرو برای تأمین برق ۹۰ درصد صنایع در تابستان اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی، به نظر می‌رسد محدودیت‌ها در سال جاری مانند سال گذشته ادامه پیدا کند و با آغاز فصل تابستان این محدودیت‌ها تشدید خواهد شد. در واقع، امسال سال سخت‌تری برای وزارت نیرو و صنعت برق خواهد بود.

به گفته وی، سال گذشته با انتقال خاموشی‌ها به بخش صنعت، مردم از برنامه‌ریزی‌ها رضایت داشتند، اما امسال خاموشی‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود.

این کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه بخشی از مشکلات فولاد به توسعه زیرساخت‌ها مربوط می‌شود، افزود: در حال حاضر شرکت‌ها، آهن اسفنجی را با قیمت بالایی از بورس کالا می‌خرند، این درحالی است که قیمت شمش و میلگرد در بورس روند نزولی دارد و قیمت آن‌ها نسبت به آهن اسفنجی به صرفه نیست به گونه‌ای که می‌توان گفت نوردکاران در شرایط فعلی در شرایط ضرر و زیان به سر می‌برند.

صفوی در پایان اظهارداشت: وضعیت فولادسازان کشور به گونه‌ای شده است که مواد اولیه در تمام زنجیره فولادی به مشکل خورده و زمانی که ابتدا تا انتهای زنجیره فولاد در بورس کنترل شود، می‌توان به بهبود وضعیت این حوزه امیدوار شد. در غیر این صورت با قیمت بالای آهن اسفنجی، نوردکاران همچنان در ضرر به سر خواهند برد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده