تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۴۰۴۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صبح امروز رقم خورد؛

امضای تفاهم‌نامه میان ایدرو و شرکت ملی نفت جهت نهایی‌سازی قرارداد بهره‌برداری و انتقال کارخانه گاز و گاز مایع سیری

‌می‌متالز - در دیدار معاون وزیر صمت با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور که نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی نیز بوده، بر توجه به نوسازی و بهسازی صنایع، هم‌راستا و به موازات احیای واحد‌های تولیدی تأکید شد.

به گزارش می‌متالز، همزمان با بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و طی مراسمی که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه نهایی‌سازی قرارداد احیاء، بهره‌برداری و انتقال گاز و گاز مایع (NGL) سیری، میان ایدرو و شرکت ملی نفت امضا شد.

این تفاهم را «سعید جعفری» معاون نوسازی و اجرای طرح‌های صنعتی ایدرو و «فریدون کرد زنگنه» مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت در حضور «محسن خجسته‌مهر» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امضا کردند.

هدف از این تفاهم‌نامه احیاء، بهره‌برداری و انتقال کارخانه NGL سیری به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است و ایدرو سرمایه‌گذار، مجری و بهره‌بردار این پروژه خواهد بود.

کارخانه گاز و گاز مایع سیری (NGL) یکی از مهمترین طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت در منطقه خلیج فارس بوده که فرآوری گاز‌های همراه نفت و استحصال میعانات گازی منطقه سیری را عهده‌دار است.

NGL سیری، علاوه بر ارزش اقتصادی چشمگیر ناشی از جلوگیری از هدر رفت گاز‌های همراه آثار قابل توجهی نیز در حفظ محیط زیست این منطقه در بردارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده