تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۲۱۷۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال صنعتی حدود ۱۳ هزار نفر در نقده

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده با اشاره به اینکه در این شهرستان ۱۱ هزار و ۴۲۷ واحد صنفی، ۹۴ واحد صنعتی و ۲۶ واحد معدنی فعال است، گفت: در این واحدها ۱۲ هزار و ۷۷۱ نفر شاغل هستند.
اشتغال صنعتی حدود ۱۳ هزار نفر در نقده

به گزارش می متالز، قربان انوشه روز یکشنبه افزود: ۹۴ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۵ میلیارد ریالی در نقده فعالیت دارد که در این واحدها، یک‌هزار و ۱۴۳ نفر به صورت مستقیم شاغل هستند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی دیگر در این شهرستان زمینه اشتغال بیشتری برای جوانان فراهم شود.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان نقده ادامه داد: در این شهرستان، ۲۶ معدن دارای پروانه معتبر با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۸ میلیارد ریالی و استخراج سالانه سه هزار و ۹۹۸ تن مواد معدنی فعال است که زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰۱ نفر را فراهم کرده است.

انوشه گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری و اشتغال در واحدهای صنفی این شهرستان بوده که در این شهرستان، چهارهزار و ۵۷۱ واحد صنفی وجود دارد و در این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۱ هزار و ۴۲۷ نفر فراهم شده است.

وی افزود: امسال، سه‌هزار و ۸۷۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی در این شهرستان صورت گرفته که در این بازرسی‌ها ۱۰۲ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع دارای صلاحیت ح ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش و شکایت تلفنی و حضوری همشهریان است.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

نقده از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است.

عناوین برگزیده