تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۰۳۸۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رتبه برتر کرمانشاه در احیای واحدهای تولیدی راکد/ روند واگذاری واحدهای تملیکی در استان بررسی می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سال گذشته توانستیم با احیای 193 واحد اکد، به عنوان استان ممتاز بین 31 استان کشور معرفی شویم.
رتبه برتر کرمانشاه در احیای واحدهای تولیدی راکد/ روند واگذاری واحدهای تملیکی در استان بررسی می‌شود

به گزارش می متالز، محسن دارابی در کرمانشاه در خصوص برنامه‌های امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، اظهار داشت: امسال در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یک دستورالعمل تألیف و تنظیم شد که اتفاقا یکی از موضوعاتی که در آن دستور‌العمل به آن پرداخته شده، همین موضوع است.

وی یک بخش از واحدها تعطیل را راکد و بخشی را به صورت تملیکی در دست بانک‌ها عنوان کرد و افزود: سازمان صمت و دستگاه‌های اصلی استان در این راستا یک هدفگذاری برای احیای چند واحد تولیدی تا پایان سال دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: این احیا‌ها ممکن است از طریق تامین مالی توسط مجموعه بانکی باشد یا از طریق تقسیم‌بندی سایر دستگاه‌ها مانند تامین اجتماعی، امور مالیاتی و... و همچنین در قالب اختلاف بین شرکا و یا تمایل برای داشتن شریکی جدید باشد که وظیفه داریم به آن‌ها کمک کنیم.

وی در ارتباط با واحدهای تملیکی بانک‌ها در استان، اضافه کرد: از قبل اطلاعاتی درباره واحدهای تملیکی از بانک‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم که الان در حال به‌روز‌رسانی آن‌ها هستیم در این راستا چند مجموعه از جمله جهاد کشاورزی به ما مراجعه کرده‌اند که لیست واحدهای تملیکی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا خودشان با بانک‌ها به توافق برسند.

دارایی با بیان اینکه احیای واحدهای راکد و تملیکی جزء دستورکار و هدف‌گذاری تیم اقتصادی استان است، یادآور شد: سال گذشته توانستیم 193 واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی و همچنین در حوزه میراث فرهنگی احیا کنیم به طوریکه به عنوان استان ممتاز بین 31 استان کشور معرفی شدیم.

وی تاکید کرد: با بازگشت 193 وحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید تقریبا 265 میلیارد تومان احیا و یک‌هزار و 87 شغل جدید ایجاد شد.

این مسوول ادامه داد: سال گذشته با جذب 13 درصد سرمایه‌گذاری کل کشور رتبه سوم را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی کسب کردیم.

وی با بیان اینکه جزء پنج استان ارزان کشور هستیم، افزود: فعلا با شرایط مطلوب فاصله داریم و هنوز نرخ بیکاری استان بالا است این نیازمند تلاش مضاعف و کار دقیق‌تری دارد، ولی به هر حال استان روی ریل مناسب توسعه اقتصادی قرار گرفته و این نشان دهنده این است که تیم اقتصادی استان هدف‌گذاری درستی دارند و مسیر رو به جلو است.

عناوین برگزیده