تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۱۱۴۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه بورس تهران برای توسعه بازار صندوق‌های قابل معامله

می متالز، معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: همزمان با استقبال سرمایه‌گذاران از صندوق‌های قابل معامله، در صدد توسعه این بازار است.
برنامه بورس تهران برای توسعه بازار صندوق‌های قابل معامله

به گزارش می متالز، محمود گودرزی اعلام کرد: با استقبال سرمایه‌گذاران از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، طی روز سه‌شنبه (۲۷ خردادماه)، دوره پذیره‌نویسی صندوق قابل معامله ارزش آفرین بیدار (در سهام) آغاز شد و حداکثر تعداد واحدهای قابل فروش این صندوق در نخستین روز از دوره پذیره‌نویسی در مدت زمانی کوتاه فروخته شد.

وی افزود: بورس تهران همزمان با استقبال سرمایه‌گذاران از صندوق‌های قابل معامله، در صدد توسعه این بازار است. از این رو همه صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال می‌توانند با تبدیل نوع صندوق به صندوق قابل معامله، از مزیت‌های تابلوی بورس برای توسعه فعالیت خود استفاده کنند.

معاون بازار بورس تهران با اشاره به مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: بهترین راه ورود به بازار سرمایه برای افرادی که آشنایی کافی برای فعالیت در این حوزه را ندارند، انجام سرمایه‌گذاری به شکل غیر مستقیم از طریق خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

گودرزی ادامه داد: در این نوع سرمایه‌گذاری، عموم جامعه وجوه مازاد یا پس‌انداز خود را در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار داده و این صندوق‌ها وجوه تجمیع شده را زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار، در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند.، افراد جامعه با این روش می‌توانند افزون بر پرداخت هزینه‌های معاملاتی کمتر، از تخصص مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای کسب بازدهی بهره ببرند.

عناوین برگزیده