تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۱۳۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه در جمع صنعتگران استان اردبیل:

تولید در هیچ بخشی نباید با اخلال مواجه شود/ با تغییر نگاه «جهش تولید» محقق می‌شود

می متالز - معاون طرح و برنامه در هفته سوم از پویش ملی "تولید، تداوم امید" در ادامه سفر به اردبیل گفت: باید نگاهی که در کشور به تولید وجود دارد تغییر پیدا کند و در این صورت شعار جهش تولید عملی و محقق می‌شود.
تولید در هیچ بخشی نباید با اخلال مواجه شود/ با تغییر نگاه «جهش تولید» محقق می‌شود

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/169103/IMG-20200626-WA0000.jpg

به گزارش می متالز، سعید زرندی در جلسه با فعالان اقتصادی استان اردبیل که با حضور استاندار و مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به شرایط فعلی کشور و شرایط سال‌های گذشته، تنها راه نجات و پیشرفت کشور تولید است.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: می‌توان ادعا کرد که فعالیت بخش خصوصی در طی سالیان گذشته دلیل عدم توقف حرکت کشور و پیشرفت بوده است و بر این اساس باید به بخش‌های خصوصی توجه ویژه انجام شود.

زرندی بیان داشت: در سالی که عدم صادرات نفت را تجربه می‌کنیم یک فرصت بسیار مناسبی است تا صادرات غیر نفتی کشور را تقویت کنیم و این برنامه مهم در استان‌ها در حال پیگیری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین مواد اولیه جزو اولویت‌های اصلی و جدی صنعت کشور محسوب می‌شود که در موضوعات ارزی دسته‌بندی و برنامه‌ریزی شده و در حوزه ارز نیمایی مواد اولیه در اولویت‌ها است.

زرندی ‌همچنین در بخش دیگر این جلسه ادامه داد‌: تسهیلات صادراتی فقط برای شرکت‌های صادرکننده است که در ۸ بانک سراسر کشور عرضه می‌شود و از عموم صادرکنندگان دعوت می‌گردد سرمایه در گردش خود را با توجه به صادرات سال گذشته ثبت نام کنند.

وی افزود: تولیدات ماه‌های اخیر در حوزه بهداشت، نمونه‌ای از جهش تولید است .

زرندی افزود: قبل از شیوع کرونا روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در کشور تولید می‌شد، ولی در حال حاضر روزانه بیش از ۶ میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: باتوجه به شرایط بیماری ویروسی کرونا در کشورمان، می‌توان ادعا کرد مصرف مواد بهداشتی ۱۰۰ برابر افزایش داشته است.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کلیه فعالیت‌های تولیدی که در حوزه سلامت و بهداشت در طول 4 ماه اخیر صورت گرفته است نمونه‌ای از جهش تولید بوده و نشانگر این است که اگر شرایطی مانند نبود قوانین دست و پا گیر دولتی و همکاری حداکثری در کشور باشد، می‌توان جهش تولید را عملی کرد.

وی با اشاره به بازار بورس بیان کرد: باید بخش تولید به طرف بازار سرمایه و ابزار های نوین بانکی حرکت کند و این موضوع یک واقعیت است که نظام بانکی به تنهایی توان تامین نقدینگی تولید را ندارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صنعت و تولید نباید گرفتار پیچ و خم اداری شود، اظهار کرد: صنعتگران نباید در هیچ حوزه ای با اخلال مواجه شوند که در این راستا سیستم بانکی رفته رفته خود را با این شرایط تطبیق می دهد.

عناوین برگزیده