تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۴۸۴
کد خبر: ۱۱۷۵۳۴
سرویس خبر : محیط زیست
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان:

معدن روستای باباکمال سلامتی اهالی را به خطر انداخته است

می متالز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تویسرکان گفت: گردوغبار حاصل از فعالیت معدن فعال در اراضی اطراف روستای باباکمال تویسرکان سلامتی اهالی این منطقه را به خطر انداخته و بازدهی اراضی کشاورزی را کاهش داده است.
معدن روستای باباکمال سلامتی اهالی را به خطر انداخته است

به گزارش می متالز، محمد گیلانه اظهار کرد: یک معدن در اراضی اطراف روستای بابا کمال تویسرکان در حال فعالیت است که با استفاده از سنگ شکن، سنگ های ارسالی را به قطعات کوچکتر تقسیم بندی می کند و فعالیت های این معدنی سبب ایجاد گردوغبار، بروز آلودگی و آسیب به محیط زیست این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه گردوغبار حاصل از فعالیت این معدن به طور معمول به صورت میکرونیزه است، افزود: گردوغبار حاصل از فعالیت این معدن سلامتی اهالی این منطقه را به خطر انداخته و بازدهی اراضی کشاورزی را کاهش داده است.

گیلانه با بیان اینکه گردوغبارهای میکرونیزه به راحتی وارد دستگاه تنفسی شده و باعث ایجاد بیماری می شود، مطرح کرد: این واحد معدنی، در یک سال اخیر به علت انتشار گردوغبار و ایجاد آلودگی محیط زیستی توسط اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان به منظور رفع آلودگی اخطاریه دریافت کرده بود اما اقدام جدی از سمت این معدن برای رفع آلودگی صورت نگرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تویسرکان بیان کرد: بعد از بی توجهی به اخطاریه ها و عدم انجام اقدامات جدی برای رفع مشکل این واحد معدنی در اراضی روستای بابا کمال تویسرکان به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه این معدن برای کنترل گردوغبار و جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا می تواند سیستم آب پاشی پیش بینی و فیلتر مورد نیاز برای کنترل دقیق آلودگی نصب کند، گفت: آلوده کردن خاک و آب های سطحی مجاور معادن از دیگر آثار منفی فعالیت مستمر این واحدها بدون توجه به توصیه های زیست محیطی است.

گیلانه با بیان اینکه افزایش سرعت وزش باد پخش گردو غبار در اطراف این واحد معدنی را تشدید می کند، یادآور شد: مردم بومی از فعالیت این معدن بسیار شاکی هستند و فعالیت مستمر معادن بدون توجه به توصیه های زیست محیطی باعث آسیب به اراضی کشاورزی خواهد شد.

عناوین برگزیده