تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۲۰۰۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طاهری:

آشفتگی کنونی بازار در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است؛ضرورت معرفی هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی صمت

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید آشفتگی کنونی بازار در ۴۰ سال گذشته بی سابقه است و قیمت ها افسارگسیخته افزایش می یابد بنابراین دولت باید هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.
آشفتگی کنونی بازار در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است؛ضرورت معرفی هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی صمت

مصطفی طاهری

به گزارش می متالز، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه هر زمانی که مجلس ایراد شورای نگهبان به طرح تفکیک وزارت صنعت از بازرگانی را رفع و این قانون را ابلاغ کند، دو وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کنیم، گفت: اگرچه رئیس جمهور می‌تواند درباره تفکیک وزارتخانه‌ها اظهار نظر کند اما بهبود عملکرد حوزه صنایع و ساماندهی بازار هدف اصلی مجلس است.

 

راندمان حوزه صنعت پایین است

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر راندمان حوزه صنعت پایین است، افزود: آشفتگی کنونی بازار در 40 سال گذشته، بی سابقه است و قیمت ها افسارگسیخته افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: اگرچه برخی، اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست را دلیلی برای نابسامانی بازار می دانند اما دولتمردان تفکیک نشدن وزارت بازرگانی از صنعت را به عنوان دلیل اصلی آشوب موجود در بازار مطرح می‌کنند این در حالی است که این دو موضوع بهانه‌ای بیش نیست و به نوعی دولت در تلاش است تا با ادامه گرانی کالاها، بر ضرورت انتزاع وزارت بازرگانی از صمت تاکید کند.

 

دولت با توجه به قوانین کنونی التهاب بازار را کاهش دهد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به زعم برخی از نمایندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با وزیری قوی، کاربلد و توانا به درستی اداره شود، اضافه کرد: صحبت های رئیس جمهور نوعی گروکشی بوده که با توجه به شرایط کنونی کشور پسندیده نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید با توجه به قوانین و ساختار کنونی التهاب بازار را کاهش داده و درصدد ساماندهی قیمت ها برآید، ادامه داد: در حال حاضر دولت کار را زمین گذاشته و با بهانه تراشی از انجام وظیفه خود در حوزه تنظیم بازار شانه خالی می کند.

عناوین برگزیده