تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۱۲۰۴۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدهی ۱۲۵ درصدی «سرچشمه» در بهار ۹۹

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از بازدهی 125 درصدی این شرکت در سه ماه نخست امسال خبرداد و گفت: ارزش بازار سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سه ماه نخست سال به 17 میلیارد ریال رسید
بازدهی ۱۲۵ درصدی «سرچشمه» در بهار ۹۹

بازدهی ۱۲۵ درصدی «سرچشمه» در بهار ۹۹

به گزارش می متالز، علی ارجمندی با اعلام این خبر گفت: ارزش روز شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در تاریخ ۳ تیرماه معادل ۱۷،۳۳۸ میلیارد ریال با حجم معامله ۱۳،۷۱۹،۰۰۰ است که از حیث ارزش روز و حجم معامله در این روز در مقایسه با شرکت‌های گروه خود به ترتیب رتبه ۹ و ۱۳ را دارد.

به گفته وی، این شرکت درمجموع طی این بازه زمانی بازدهی ۱۲۵ درصدی را نصیب سهامدارانش کرده است.

افزایش سرمایه مس سرچشمه تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با اشاره به اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و مطالبات حال شده تا سقف ۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال با هدف تنوع‌بخشی در سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌ها گفت: بخشی از این افزایش سرمایه از مبلغ ۲.۸۰۰ میلیارد ریال تا ۳.۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ انجام‌شده و در ۳ ماه اول سال ۹۸ به ثبت رسید و همچنین افزایش سرمایه از مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد ریال به ۵۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ انجام‌شده و در شش‌ماهه اول سال ۹۹ به ثبت خواهد رسید.

ارجمندی افزود: همچنین افزایش ماشین‌آلات معدنی به‌منظور توسعه فعالیت‌های معدنی و توسعه فعالیت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان از دیگر محورهای برنامه‌ریزی‌ شده شرکت سرمایه در سال ۹۹ است.

تاسیس شرکت حمل‌و‌نقل ناو صنعت

مدیرعامل شرکت مس سرچشمه به مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری در پروژه تولید مواد شیمیایی با مشارکت شرکت مس و مشارکت در حمل اسید سولفوریک تولیدی کارخانه اسید اشاره کرد و گفت: در این راستا و برای سرعت بخشیدن به امور این دو پروژه شرکت حمل و نقل ناو صنعت تاسیس شده است.

ارجمندی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون سرعت‌بخشی جهت اتمام طرح‌ها و برنامه‌های قبلی در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: همچنین برخی از طرح‌ها و پروژه‌های جدید از قبیل پروژه مواد شیمیایی و تولید لاستیک‌های سنگین را برای همکاری و سرمایه‌گذاری با مشارکت ملی صنایع مس ایران طراحی و در دستور کار قرار دادیم.

وی با تأکید بر این‌که از ابتدای سال جاری از فرصت بازار سرمایه جهت شناسایی سود و متنوع نمودن پرتفوی بورسی استفاده کرده‌ایم گفت: با توجه به انعقاد قرارداد فلوتاسیون سرمایه در ابتدای سال ۹۸ و به دلیل شرایط نیمه تعطیل کشور در انتهای سال تا اواخر اردیبهشت ۹۹، درمجموع پروژه فلوتاسیون اسید ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

ارجمندی در پایان پیش‌بینی کرد: همچنین با افزایش خاک‌برداری و فعالیت‌های معدنی در سال ۱۳۹۹ نیز سود این شرکت‌ها افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال ۹۸ داشته باشد.

عناوین برگزیده