تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۳۰۹۷۸

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قطار‌های ایران

می متالز - مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرد: ضدعفونی قطار‌ها، غربالگری مسافران و رعایت مسایل بهداشتی در محیط‌های ایستگاهی و قطار‌ها به طور کامل انجام می‌شود.
رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قطار‌های ایران

به گزارش می متالز، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه راه اندازی قطار 5 ستاره زندگی در مسیر ریلی رشت – مشهد گفت:شرکت راه آهن و شرکت های ریلی نهایت تلاش خود را می کنند تا در شرایط کرونایی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خدمات رسانی به مسافران انجام شود.

سعید رسولی تصریح کرد:ضدعفونی قطارها، غربالگری مسافران و رعایت مسایل بهداشتی در محیط های ایستگاهی و قطارها به طور کامل انجام می شود.

وی با بیان اینکه حدود 5 درصد از قطارهای مسافربری ایران 5 ستاره هستند افزود: به تازگی قطارها رتبه بندی شده است و به 3ستاره ، 4ستاره و 5ستاره  دسته بندی شده اند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برای رعایت حقوق شهروندی تمام مشخصات و امتیازات قطارها روی بلیت ها درج شده است.

سعید رسولی از راه اندازی قطار 5 ستاره در مسیر اراک – مشهد، خرمشهر به مشهد، زنجان به مشهد، تهران به مشهد و قم به مشهد خبر داد.

وی گفت: ناوگان قطار 5ستاره به طور کامل در داخل کشور تولید می شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به حمل بار در خط آهن گیلان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از یزد و خوزستان مواد اولیه صنایع و از جنوب کشور کنجاله و محصولات دیگر به گیلان حمل می شود.

سعید رسولی گفت: مسیر خط آهن گیلان مسیری زیبا و برای گردشگران جذاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اتصال آستارا و بندرکاسپین به خط آهن رشت، خط ریلی ایران به کریدور شمال – جنوب متصل می شود.

مدیرعامل شرکت رجا هم با بیان اینکه 3قطار زندگی در خط ریلی ایران تردد می کنند گفت: قطار زندگی مسیر رشت - تهران تنها قطار 5ستاره کشور است که رستوران 2 طبقه دارد.

رجبی افزود: امروز رکورد مسیر تهران به رشت به مدت 4 ساعت زده شد و مسیر رشت – مشهد هم کمتر از 15ساعت است.

عناوین برگزیده