تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۳۵۱۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طلسم تولید گندله در بافق شکسته شد

می متالز - مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: تست مرحله اول راه اندازی کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق با موفقیت انجام شد.
طلسم تولید گندله در بافق شکسته شد

به گزارش می متالز، رضا فلاح مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق در حاشیه آغاز مرحله اول کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق گفت: با راه اندازی این مرحله در ۲۱ روز آینده محصول گندله پخته شده را دریافت می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه این کارخانه با ظرفیت پنج میلیون تن در سال تولید گندله برای واحد‌های مستقیم طراحی شده است، افزود: روزانه حدود ۱۰ میلیارد تومان و تقریبا ماهیانه ۳۰۰میلیارد تومان این کارخانه سودآوری دارد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق تصریح کرد: با راه اندازی کامل این کارخانه ۷۸۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

فلاح با بیان اینکه در گام بعدی احداث کارخانه جوار معدنی در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: محصول تولید شده، گندله ۹ تا ۱۶ میلیمتر است که برای کارخانه احیا مستقیم فولاد به کارگیری می‌شود.

پس از سال‌ها انتظار و با همت مردان فولادین کویر، مرحله اول کارخانه گندله سازی پنج میلیون تنی سه چاهون به عنوان بزرگترین پروژه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با حضور جمعی از مسوولان کشوری، استانی و محلی راه اندازی شد.

عناوین برگزیده