تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۴۱۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فقط 18 پهنه از 208 معدن کرمان برای اکتشاف تایید شده است

می متالز - استاندار کرمان گفت: 208 پهنه معدنی برای اکتشاف ارائه کردیم که تعدادی از آنها توسط منابع طبیعی، میراث فرهنگی و محیط زیست تایید نشدند و فقط 18 معدن مانده است.
فقط 18 پهنه از 208 معدن کرمان برای اکتشاف تایید شده است

به گزارش می متالز، محمدجواد فدایی عصر امرو در نشست علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار داشت: دولت تسهیلات کرونا را برای اصناف در نظر گرفته است تا به آنها کمک کند اما این تسهیلات در کارشناسی و اجرا مشکل دارند.

وی بیان داشت: یک هزار و 114 میلیارد تومان تسهیلات ویژه اصناف در استان کرمان داریم که فقط توانستیم، 385 میلیارد تومان معرفی کنیم و این یعنی کارشناسی درست نیست و فقط 195 میلیارد تومان پرداخت شده که نشان می‌هد این روند درست هم اجرا نشده است.

استاندار کرمان عنوان کرد: 208 پهنه معدنی برای اکتشاف ارائه کردیم که تعدادی از آنها توسط منابع طبیعی، میراث فرهنگی و محیط زیست تایید نشدند و فقط 18 معدن مانده است.

فدایی ادامه داد: رزم‌حسینی در زمان استان داری کرمان کار خوبی را در زمینه انجام مسوولیت اجتماعی شرکت‌های صنعتی آغاز کرد و بنده هم آن را ادمه دادم، اما فکر می‌کنم کاری که شروع شده ضابطه‌مند و قانونمند نیست و قائل به شخص است و اگر مدیرعامل تغییر کند و یا اعضای هیئت مدیره همراه نباشند کار انجام نمی‌شود.

وی در همین زمینه ابراز داشت: اگر امکان‌پذیر هست، وزیر صمت بنیادی که در کرمان آغاز کردند را قانونمند کنند تا مسؤولیت اجتماعی به صورت قانونمند اجرا شود و این در حالی‌ست که در گذشته قانون وزارت نفت این بود که سه درصد را به عنوان مسؤولیت اجتماعی هزینه کند.

عناوین برگزیده