تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۴۷۳۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل

آغاز عملیات ساخت طرح تصفیه خانه تکمیلی پساب

می متالز - عملیات ساخت طرح تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در استان اصفهان با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد تومان آغاز شد.
آغاز عملیات ساخت طرح تصفیه خانه تکمیلی پساب

به گزارش می متالز، مدیر عامل مجتمع فولاد کویر گفت: تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر با ظرفیت ورودی ۹۰ لیتر بر ثانیه با هدف تصفیه پساب شهری کاشان و استفاده از این منبع آبی در صنعت ساخته می‌شود.
احمد خوروش افزود: با بهره برداری از این طرح، نیاز این مجتمع به آب‌های زیرزمینی بطور کامل قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تامین آب ورودی این تصفیه خانه طی سال‌های اخیر بیش از  ۱۷ کیلومتر لوله گذاری از محل تاسیسات فاضلاب شهری کاشان تا محل کارخانه اجرا شده است، گفت: بهره برداری از پساب فاضلاب شهری کاشان از یک سو موجب قطع نیاز به برداشت از منابع آب زیرزمینی منطقه شده است و از سوی دیگر معضلات زیست محیطی ناشی از جاری شدن پساب شهری در محیط طبیعی و استفاده نادرست آن در بخش کشاورزی را مرتفع می‌کند.

مدیر عامل مجتمع فولاد کویر افزود: مجتمع فولاد کویر این تصفیه خانه را با ۱۰۰ میلیارد ریال تومان اعتبار با بهره گیری از فناوری MBR که یکی از به روزترین روش‌های تصفیه فاضلاب و پساب در دنیاست، در فضایی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع می‌سازد.
خوروش گفت: آب حاصل از این تصفیه خانه در سیستم خنک کننده خطوط تولید این مجتمع مورد استفاده و بازچرخانی مجدد قرار می‌گیرد و هیچ گونه پساب خروجی نخواهد داشت.

عناوین برگزیده