تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۵۵۴۱۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ضرب‌الاجل فرماندار اسفراین به برداشت‌کنندگان غیرمجاز از معدن «آلبلاغ»

می متالز - فرماندار اسفراین گفت: با توجه به استقرار نیروهای حفاظتی در محدوده معدن آلبلاغ، از برداشت‌کنندگان درخواست داریم هر چه زودتر از منطقه خارج شوند و چنانچه وسایل و تجهیزاتی در منطقه باشد، بعد از مهلت تعیین شده توقیف خواهد شد.
ضرب‌الاجل فرماندار اسفراین به برداشت‌کنندگان غیرمجاز از معدن «آلبلاغ»

به گزارش می متالز، طاهر رستمی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در برداشت از معدن آلبلاغ اسفراین در دو سال اخیر داشتیم و تعدادی از همشهریان در این منطقه فوت کردند، با پیگیری انجام شده در سفر ریاست محترم جمهوری، کارهای مطالعاتی معدن و اکتشاف آن مصوب شده است.

وی افزود: بارها منطقه پاکسازی و ایست بازرسی در منطقه انجام شده است و تاکنون بیش از ۵۰۰ تن سنگ معدن غیرمجاز در این منطقه کشف شده است. 

فرماندار اسفراین گفت: در سفری که رئیس محترم شرکت ایمیدرو به شهرستان داشته، تفاهم‌نامه‌ای با استاندار محترم خراسان شمالی به امضاء رسید و با پیگیری های که نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی داشته‌، اتفاقات خوبی در شهرستان رخ داده است

وی افزود: برای حفاظت منطقه چندین بار مناقصه برگزار شده و شرکتی در مناقصه برنده نشده اما شرکتی اخیرا کار حفاظتی ان را برای مدت ۴ ماه عهده دار شده که به زودی در منطقه مستقر می‌شود. 

فرماندار اسفراین  تصریح کرد: در نشستی که با دهیاران و شورای اسلامی روستاهای منطقه داشتیم از آنان خواستیم که با نیروهای حفاظتی مستقر در منطقه همکار کنند تا بستری فرهم گردد که شرکت ایمیدرو کارهای مطالعاتی و اکتشاف آن را به راحتی انجام دهند. 

رئیس شورای تامین شهرستان اسفراین در پایان گفت: با توجه به استقرار نیروهای حفاظتی، از برداشت‌کنندگان درخواست داریم هر چه زودتر از منطقه خارج شوند چون با استقرار نیروهای حفاظتی، کار ایست و بازرسی انجام می‌شود و چنانچه وسایل و تجهیزاتی در منطقه باشد بعد از مهلت تعیین شده توقیف خواهند شد.

عناوین برگزیده