تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۰:۵۲
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۸۷۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
کارشناس خبره:

منتظر گران شدن سیمان نباشید / کاهش دو درصدی مصرف

می متالز - کارشناس خبره سیمان با اعلام کاهش دو درصدی مصرف و پابرجا بودن مشکلات این صنعت، گفت: قیمت سیمان نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نکرده و بیشتر هم نخواهد شد.
منتظر گران شدن سیمان نباشید / کاهش دو درصدی مصرف

به گزارش می متالز، علی‌محمد بُد که به تازگی بعد از ۱۲ سال از مدیرعاملی هلدینگ سیمان غدیر خداحافظی کرده با اشاره به بازار بلاتکلیف ساخت و ساز ساختمان گفت: نوسانات قیمت‌ها عاملی شده تا هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان در تولید و خرید معطل بوده و منتظر ثبات بازار باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکل فروش، تولیدکنندگان در حمل و نقل محصولات با موانعی روبرو هستند و همین موضوعات عاملی شده تا حجم تولید کاهش یابد. به نحوی که در حال حاضر شرکت های سیمانی با 65 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند. علاوه براین مصرف سیمان در دو ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته دو درصد کم شده که نشان از کاهش تقاضا دارد.

این کارشناس خبره صنعت سیمان با اشاره تولید سالانه 60 میلیون تنی سیمان، ادامه داد: 12 میلیون تن از تولیدات صادر و 20 میلیون تن هم مصرف داخلی است. بنابراین هر چند در تولید سیمان مشکلی نیست ولی کاهش تقاضا و بلاتکلیفی ساخت و ساز، شرایط را برای شرکت ها مشکل کرده است.

بُد افزود: بنابراین قیمت سیمان نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نکرده و افزایش نیز نخواهد یافت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده