تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۸۲۸
کد خبر: ۲۱۲۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مقدم مطرح کرد:

با برگزاری همزمان آیمت و ماینکس بدنبال ایجاد ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه هستیم

می متالز - دو رویداد همزمان بنام های هفتمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی مهندسی مواد و متالورژی iMat 2018 و هفتمین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی MINEX 2018 از 17 مهرماه 1397 لغایت 19 مهرماه 1397 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در تهران برگزار شد.
با برگزاری همزمان آیمت و ماینکس بدنبال ایجاد ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه هستیم

محمدرضا شینی مقدم - مدیرعامل شرکت آرکا همایش پارس و مدیر هفتمین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی MINEX 2018 در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار "می متالز" به تشریح این نمایشگاه پرداخت که در ادامه می خوانید:

آقای مقدم هفتمین نمایشگاه ماینکس را چگونه دیدید؟ به خصوص که امسال با آیمت iMat  به طور همزمان برگزار شد نظرتان دراین مورد چیست؟

نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی ایران و هفتمین کنفرانس متالورژی و مواد همانطور که اشاره کردید همزمان با هم از تاریخ 17 تا 19 مهر ماه برگزار شد. ما جهت ایجاد ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و افزایش بعد علمی نمایشگاه پیشنهاد برگزاری همزمان این دو رویداد را دادیم. خدا را شاکریم که اتفاق خوبی افتاد و 700 مقاله از صنعت و دانشگاه از 19 کشور ارائه شد که 400 مورد آن مورد پذیرش قرار گرفت. 17 و 18 مهر در روز اول و دوم کنفرانس برگزار شد. استقبال خیلی خوبی شد و از شهر های مختلف افراد زیادی حضور یافتند. در روز 18 مهر مقاله های برتر ارائه شد . این اتفاق خوبی بود.

علاوه بر معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران ما از لحاظ بعد علمی با اضافه کردن کنفرانس آیمت و با همکاری انجمن متالورژی و  انجمن ریخته گری ایران به این مهم دست یافتیم. قصد داریم هر ساله این کار را گسترش داده و در صورتی که رویداد و یا دانشگاه دیگری قصد برگزاری مشترک داشته باشد ما نیز حاضر به همکاری هستیم.  با این کار قصد داریم ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت کرده و افزایش دهیم.

همانطور که شاهد بودیم ، دانشجویان  نیز به غرفه شرکت ها رفته و در مورد طرح ها و توانایی های خود صحبت نموده و شرکت ها نیز استقبال خوبی از این موضوع داشتند.

آقای مقدم به این ترتیب زنجیره از معدن تا محصول نهایی نیز تکمیل می شود؟

بله همینطور است.

اولین تجریه ادغام این دو نمایشگاه و رویداد بود. قطعا علاوه بر نقاط قوت نقاط ضعفی نیز در این کار وجود داشت. آیا در آینده شاهد برطرف شدن این نقاط ضعف خواهیم بود؟

بله حتما. بالاخره وقتی دو رویداد در کنار هم برگزار شود نقاط ضعف نیز صد در صد وجود خواهد داشت. ما سعی در برطرف کردن این مشکلات داشته و تلاش خواهیم کرد هم نمایشگاه و هم کنفرانس بهتر برگزار شود. پیشنهاداتی نیز داشته ایم که رویداد های دیگر را نیز جهت تقویت نماشگاه  به آن اضافه کنیم .

در حال حاضر به دلیل تحریم ها برخی شرکت های خارجی نتوانستند در این رویداد شرکت کنند اما شرکت های داخلی به خوبی حمایت کردند نظرتان در این مورد چیست؟

بله همین طور است. حضور شرکت های داخلی بسیار خوب بود. شرکت های بزرگ معدنی مانند مس، چادرملو، گل گهر و شرکت های صنایع معدنی و مادر مثل فولاد مبارکه نیز حضور داشتند. امید داریم با برگزاری این نمایشگاه ارتباط بین شرکت های داخلی، شرکت های معدنی و تولید کننده محصولات با یکدیگر تقویت شده و افزایش یابد تا دیگر شرکت ها با تامین نیاز یکدیگر نیاز به شرکت های خارجی نداشته باشند.

بله شرکت هایی از صنعت آلومینیوم ، مس ، سرب و روی نیز حضور داشتند؟

بله علاوه بر اینها شرکت های اکتشاف و استخراج و فرآوری و همین طور شرکت های تجهیزات معدنی و معدن داران و همچنین پروژه هایی که قابل سرمایه گذاری بودند نیز حضور یافته بودند.

ما دوست داشتیم که هیات های تجاری بیشتری از دیگر کشورها دعوت نماییم اما به دلیل شرایط حال حاضر کشور این امکان فراهم نشد.

در مورد حضور و حمایت رسانه ها نیز توضیح می فرمایید؟

بله از رسانه ها بسیار تشکر می کنم . امسال توجه و حمایت رسانه ها بسیار خوب بود و به خوبی پیام ما را به شرکت ها رساندند.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز
عناوین برگزیده