تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۵۱۲۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند صعودی قیمت میلگرد داخلی چین به دلیل افزایش قیمت مواد خام

‌می‌متالز - قیمت میلگرد داخلی چین در روز دوشنبه ۷ مارس به دلیل قیمت‌های بالای سنگ آهن و زغال سنگ کک که ناشی از نگرانی‌ها در مورد جنگ روسیه و اوکراین بود، به شدت افزایش یافت.

بازار داخلی چین

به گزارش می‌متالز، شرق چین (شانگهای) میلگرد ۴۹۷۰ – ۵۰۰۰ یوان (۷۸۷ – ۷۹۱ دلار) در هر تن قیمت گذاری شد که ۱۰۰ – ۱۱۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

فعالان بازار انتظار دارند که عرضه سنگ آهن و زغال سنگ کک از روسیه به دلیل درگیری در اوکراین مختل بماند و این نگرانی‌ها به افزایش قیمت آتی این دو ماده خام در روز دوشنبه کمک کرد.

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان در روز دوشنبه به قیمت ۸۷۰ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به جمعه گذشته ۵۷.۵۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

قرارداد آتی زغال سنگ کک سازی در ماه می‌در بورس کالای دالیان با ۳۱۳۶ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به جمعه ۲۶۷.۵۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

یک تحلیلگر صنعت گفت: هزینه تولید میلگرد در روز دوشنبه حدود ۴۶۰۰ یوان در هر تن بود که ۲۰۰ یوان در هر تن بیشتر از اوایل هفته گذشته بود.

شنیده‌های بازار

معاملات آتی قوی باعث تحریک فعالیت معاملاتی بازار لحظه‌ای شد. یک تاجر در شانگهای گفت که اکثر سایت‌های ساخت و ساز در کشور از هفته گذشته کار خود را آغاز کرده اند، بنابراین تقاضای مصرف کننده نهایی به تدریج در حال افزایش است.

بازار بیلت چین

تا ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت با ۴۷۹۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان معامله می‌شد که نسبت به جمعه گذشته ۱۱۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

بورس آتی شانگهای

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی میلگرد در روز دوشنبه به قیمت ۵۰۹۴ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به جمعه گذشته ۱۹۳ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده