تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۴۵۶
کد خبر: ۲۵۶۳۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط سازمان بورس:

مدیرعامل و ۷ عضو سابق هیات مدیره بورس محکوم شدند/ فهرست + توضیح

‌می‌متالز - سازمان بورس در تصمیمی همراه با حاشیه، مدیرعامل و ۷ عضو سابق هیات مدیره شرکت بورس تهران را به سلب صلاحیت دائم محکوم کرد و یکی از این افراد هم در این باره توضیح داد.

به گزارش می‌متالز، سازمان بورس در تصمیمی قطعی (مربوط به فروردین) و همراه با حاشیه، مدیرعامل و ۷ عضو سابق هیات مدیره شرکت بورس تهران را به سلب صلاحیت دائم از تصدی سمت مدیریت در بورس‌ها و تشکل‌های خودانتظام محکوم کرد که مربوط به کشف ماینر‌ها در ساختمان سعادت آباد است.

این گروه شامل علی صحرایی (مدیرعامل سابق بورس تهران) و مهدی سدیدی، محمدرضا محسنی، محمودرضا خواجه نصیری، محمد رضا صادقی مقدم، محمد ابراهیم محمد پورزرندی، علی‌اکبر امین تفرشی و امیرتقی خان تجریشی (اعضای هیات مدیره سابق) هستند.

سمیه سادات آقا میری مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس در نامه‌ای اعلام کرد: عطف به ابلاغ آرای قطعی اعضای وقت هیات مدیره بورس تهران با عنایت به رای صادره مبنی بر سلب صلاحیت دائم نامبردگان ذیل از تصدی سمت مدیریت در بورس و تشکل‌های خود انتظام، مقتضی است دستور فرمایید اقدامات لازم در این رابطه معمول شود.

براساس این گزارش، یکی از این نامبردگان درباره این رویداد به بورس پرس اعلام کرد: سازمان بورس درحالی با صدور این نامه و ارسال به کانون سهام عدالت که فعال نیست، اقدام به گرفتن عکس و انتشار در فضای مجازی کرده که رای صادره بدون توجه به آیین نامه ها، مقررات بازار سرمایه و همجنین لوایح و دفاعیات ارسالی بوده و متاثر از فضای سیاسی و رسانه آی است.

وی ادامه داد: نکته جالب دیگر این است که نماینده سازمان بورس که هم در همه جلسات هیات مدیره حضور غیر تشریفاتی داشته و به عنوان ناظر هم بود از تمام مشکلات مبرا شده است. درحالی که اگر هر تقصیری متوجه هیات مدیره شرکت بورس باشد به همان اندازه هم متوجه نماینده ناظر و سازمان بورس هم است.

به گفته وی، اعضا هیات مدیره هم در برابر این اقدام سازمان بورس اقدام به شکایت به دادگاه، شورای عالی بورس و دیوان عدالت کرده اند.

مدیرعامل و ۷ عضو سابق هیات مدیره بورس محکوم شدند/ فهرست + توضیح

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده