تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۷۲۰۷۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
خلخالی در اختتامیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو خبر داد:

راه اندازی سامانه جامع نیاز‌های فناورانه و نو آورانه

‌می‌متالز - معاون مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم اختتامیه نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو از راه اندازی سامانه جامع نیاز‌های فناورانه و نو آورانه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل خلخالی معاون مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایجاد بستر‌های لازم برای تحول صنعت خودروسازی اشاره کرد و گفت: سامانه جامع نیاز‌های فناورانه و نوآوری در صنعت خودرو که در آن اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان تجمیع شده می‌تواند گام بزرگی را در صنعت خودرویی بردارد.

همچنین در این مراسم منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به توانمندی منحصر به فرد دانشگاه علم و صنعت در عرصه خودروسازی گفت: این مساله در کشور بی سابقه است و ما باید قدر این مساله را بدانیم، اما متاسفانه از این ظرفیت آنگونه که انتظار می‌رفت، استفاده نشد.

وی با همچنین با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین دانشگاه علم و صنعت و وزارت صمت گفت: امیدوارم این تفاهم‌نامه پاسخی به مطالبه رهبر معظم انقلاب در عرصه صنعت خودرو باشد.

وی ادامه داد: صنعت خودرو با عرصه سلامت و روان افراد جامعه ارتباط مستقیم دارد و آنچه من امروز در نمایشگاه مشاهده کردم اگر پنجاه درصد آن هم عملیاتی شود گام رو به جلویی است و امیدوارم که نواقص صنعت خودرو رفع شده و رضایتمندی مردم هم در نهایت حاصل شود.

رییس دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: این دانشگاه در طراحی پلتفرم خودرو جزو اولین دانشگاه هاست و امیدوارم از این ظرفیت استفاده شود و نکته مهم این که دانشگاه علم و صنعت به عنوان دانشگاهی صنعتی، چالش محور و جامع محور است که در میان دانشگاه‌های ایران همچون نگینی می‌درخشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده