تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۹۷۱۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اطلاعیه

بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان خراسان شمالی

‌می‌متالز - بزرگترین تولید کننده کنسانتره سرب و روی ایران در خراسان شمالی سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو مدیرکل صمت استان از سرمایه گذاری بالا ۵ هزار میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: از آنجایی که استان نیاز به چنین سرمایه گذاری‌های بزرگ برای حل مشکل اشتغال و چرخش اقتصادی دارد ما از این شرکت بزرگ سرمایه گذار که بزرگترین تولید کننده کنسانتره سرب و روی در کشور میباشد، استقبال کرده و یک روزه جواز آن را صادر و تقدیم نمودیم.

گروه صنعتی معدنی زرین با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن کنسانتره سرب و روی در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده کنسانتره در کشور می‌باشد که از مهم‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های این گروه میتوان به بهترین صادر کننده ملی و استانی.

تاسیس بزرگترین پژوهشکده تحقیق و توسعه سرب و روی با ۲۷ فقره ثبت اختراع و کسب جوایز مختلف صادراتی و پژوهشی نام برد.

مدیرکل صمت استان گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده کنسانتره، سرب، کنسانتره روی، شمش سرب، سرب اکسیده در ایران میباشد که به محض دریافت زمین مورد نیاز خود، کار ساخت و ساز ساختمان‌های کارخانه و اداری رو شروع خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: با بررسی‌های صورت گرفته پیشنهاد ما شهرک صنعتی اسفراین میباشد، ولی از آنجایی که باید تمام جوانب زیست محیطی، حمل و نقل و نزدیک بودن به مواد اولیه باید در نظر گرفته شود جهت جا نمایی کارخانه باید بررسی‌های کارشناسانه انجام گیرد.

گفتنی است در ادامه این نشست حاج ابراهیم جمیلی مدیر این هلدینگ سرمایه گذاری با فخر موحدی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاونین و روسای ادارات اداره کل صمت استان و همچنین پورآبادی رییس اتاق بازرگانی دیدار و گفتگو نمودند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی

عناوین برگزیده