تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۹۹۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان بورس اعلام کرد:

ارزش بازار سهام ۹۰۰ هزار میلیاردی ایران و فضای متفاوت فاینکس ۲۰۱۹

می متالز - عضو هیات مدیره سازمان بورس با بیان شرایط متفاوت بازار سرمایه در سال جاری ، جزییاتی از فاینکس ۲۰۱۹ ، حجم و تعداد شرکت های حاضر در دوازدهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه اعلام کرد.
ارزش بازار سهام ۹۰۰ هزار میلیاردی ایران و فضای متفاوت فاینکس ۲۰۱۹

به گزارش می متالز، نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور سعید فلاح پور عضو هیات مدیره و معاون ناظر بر نهاد مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و خبرنگاران برگزار شد.

در این رابطه فلاح پور با ارائه آمار درخصوص تقاضاها برای حضور در فاینکس ۲۰۱۹ و ابعاد مختلف آن گفت: برای برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضا تعبیه شده و ۱۱۵ شرکت از حوزه های مختلف اقتصادی، تقاضای حضور در این رویداد بزرگ مالی را ارسال کرده اند که این رقم با احتساب استارتاپ ها و روزنامه ها و رسانه های خبری به بیش از ۲۲۰ تقاضا می رسد. تا این لحظه ۱۶ شرکت بیمه ای و ۸ بانک برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند و این استقبال همچنان ادامه دارد.

وی این نماشگاه را مهمترین رویداد مالی کشور دانست و افزود : در سال جاری بازار سرمایه شرایط ویژه و متفاوت با سال های قبل را تجربه کرد. به طوریکه ارزش روز بازار سهام شرکت های حاضر در بورس ها به  ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رسید که رشد قابل توجهی دارد . همچنین حجم معاملات ۴ بورس ایران ( بورس ، فرابورس ، بورس کالا و انرژی)  از ۲۴۵ هزار میلیارد تومان سال قبل  به ۳۸۰ هزار میلیارد تومان تا بهمن افزایش یافته که رشد ۷۰ درصدی در حجم معاملات داشته است . همچنین از نظر  تعداد انتشار اوراق ، تعداد نهادهای مالی فعال و صندوق های حاضر در بازار سرمایه شاهد رشد قابل توجهی هستیم .

 

اثر تحریم ها در برگزاری فاینکس ۲۰۱۹

این عضو هیات مدیره سازمان بورس درخصوص میزان تاثیر تحریم ها بر برگزاری فاینکس ۲۰۱۹ گفت: تحریم ها باعث عدم حضور شرکت های خارجی و بین المللی در این رویداد مهم نخواهد شد. علاوه بر این عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار در آیسکو با وجود تمام محدودیت ها انجام شد و این در نوع خود یک موفقیت بزرگ بین المللی محسوب می شود.

فلاح پور هموار ترین راه تامین مالی را بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: اقبال بسیار زیادی از فعالین بازار سرمایه چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی در بازار سرمایه ایجاد شده است. پذیرش نقش مهم بورس در اقتصاد و مراجعه بنگاه های مختلف به بازار سرمایه با هدف تامین مالی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. همچنین بانک ها برای واگذاری شرکت ها و فروش املاک مازاد و بیمه ها نیز برای انتشار اوراق با سازمان بورس در تعاملند و تامین مالی ها را از طریق بازار سرمایه انجام می دهند.

وی به فرهنگ سازی بازار سرمایه از طریق بستر فاینکس توضیح داد و افزود : از طرفی آشنایی دقیق تر با مزایای این بازار و شناسایی ابزارهای آن نیاز به فرهنگ سازی دارد که این فرهنگ سازی می تواند به خوبی از بستر فاینکس انجام شود . سرمایه گذاران می توانند به روش های سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم آشنا شوند و از بعد دیگر با قوانین و مقررات بازار سرمایه آشنایی پیدا می کنند . همچنین در نمایشگاه بورس کاپ همچنان وجود دارد و مسابقات جدیدی برای جذاب شدن نمایشگاه طراحی شده است و کارگاه های آموزشی همچنان در حاشیه نمایشگاه وجود دارد .

وی با بیان  اینکه نمایشگاه فرصت مناسبی برای بازاریابی فعال شرکت ها است افزود : بعضی از استارتاپ هایی که در نمایشگاه سال گذشته مطرح شدند و جایزه دریافت کردند ، جز استارتاپ های بزرگ و مطرح در سطح کشور هستند .

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده