تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۰۹۷۲۳
مدیرکل صمت استان خوزستان تاکید کرد؛

اختصاص یک‌میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به بخش صنایع دریایی/ تولیدکنندگان به کسب و کار‌های دانش‌بنیان و خلاق توجه کنند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان اعلام کرد که یک‌میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به بخش صنایع دریایی اختصاص داده شده تا بیش از پیش شاهد رونق این صنعت باشیم.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: استان خوزستان از ظرفیت‌های خوبی در بخش صنایع دریایی دارد و اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده که این مساله باید تداوم داشته باشد. در این راستا یک‌میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به بخش صنایع دریایی اختصاص داده شده تا بیش از پیش شاهد رونق این صنعت باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب خوزستان در بخش صنعت ام. دی. اف افزود: استان خوزستان، تامین کننده ۵۰ درصد نیاز کشور به محصول ام. دی. اف است که همواره در تلاش هستیم تا این میزان به ۷۵ درصد برسد.

مدیرکل صمت استان خوزستان ادامه داد: از تولید کنندگان انتظار می‌رود به کسب و کار‌های دانش‌بنیان، پیشرو و خلاق توجه داشته باشند تا برای رقابت در بازار بین‌المللی، محصول با کیفیت تولید شود.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی و بازسازی تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع استان در دستور کار است، تاکید کرد: تفسیر نادرست از قوانین، ارائه خدمات بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به صنایع را تحت تاثیر قرار داده که همین موضوع باعث کاهش تولیدی و تضعیف فعالیت‌های اقتصادی شده است.

فراهم شدن شرایط صدور پروانه ۲۰۰ واحد رمز ارز در خوزستان

فلاح با بیان اینکه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکل صدور پروانه ۲۰۰ واحد رمز ارز اشخاص حقیقی در استان برطرف شد، یادآور شد: تاکنون به ۸۵ واحد رمز ارز در استان مجوز داده شده و ۴۵ واحد بهره‌برداری شده که برای تامین برق این واحد‌ها نیز در بستر قانون و با مجوز شرکت برق اقدامات لازم انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست برخی صنایع استان برای افزایش سهمیه مواد اولیه تصریح کرد: سهمیه تامین مواد اولیه صنایع پایین دست پتروشیمی از ظرفیت اسمی ۳۰ درصد به ۶۰ درصد و صنایع پایین دست فولاد از ۱۵ درصد به ۵۰ درصد نیاز به افزایش دارد که از ستاد تسهیل کشور خواستارم این مهم عملیاتی شود.

مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه یکی از راه‌های تامین مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی امکان استفاده از بستر فرابورس است، ادامه داد: اگر این سازو کار در استان فراهم شود، انگیزه برای فعالیت سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع در استان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل عدم ثبت کالا‌های تولیدی منطقه آزاد اروند در سامانه جامع تجارت، افزود: ثبت کالا در این سامانه با عنوان سرزمین اصلی قابل انجام است و به همین دلیل کالا‌های تولیدی مناطق آزاد امکان ثبت در این سامانه را ندارند که این فرآیند باید مورد بازنگری قرار گیرد.

تامین مواد اولیه زنجیره فولاد خارج از بورس

فلاح در ادامه با اشاره به محدودیت عرضه کالا در بورس برای صنایع خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شرکت‌های فولادی برای تامین مواد اولیه در بورس با مشکلاتی مواجه هستند و به ناچار باید از استان‌های دیگر، مواد اولیه خود را تهیه کنند.

وی همچنین خواستار تامین مواد اولیه زنجیره فولاد خارج از بورس شد.

مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی خوزستان ۳۰ درصد تولید کشور را تامین می‌کنند، گفت: متاسفانه واحد‌های تولیدی پایین دست پتروشیمی در استان با مشکل تامین مواد اولیه روبه‌رو هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده