تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۰۸۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سابق بورس انرژی ایران:

گواهی سپرده انرژی بهره‌مندی عمومی از نفت را بالا می‌برد

‌می‌متالز - سیدعلی حسینی مدیرعامل سابق بورس انرژی ایران گواهی سپرده نفتی را یک ابزار نوین مالی دانست که در صورت حمایت وزارت نفت دارای ظرفیت‌های فراوان به‌لحاظ سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک است. او در این زمینه گفت: سرمایه‌گذاری در این ابزار یک امر کاملا تخصصی و حرفه‌ای و نیاز به شناخت کافی از بازار انرژی و توان بالای تحلیل و پیش‌بینی دارد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل سابق بورس انرژی ایران با تاکید بر جذابیت بالای مشارکت در معاملات نفتی و ابزار‌های مبتنی بر آن عنوان کرد در صورتی که ارتباط منطقی و عملیاتی بین بازار فیزیکی نفت خام و بازار مالی آن برقرار شود به نحوی که به تدریج بازیگران واقعی از طریق خرید اوراق مالی، نفت خام را تحویل و صادر کنند، این ابزار می‌تواند به جذب و گردش نقدینگی در بازار سرمایه کمک کند.

مدیر عامل سابق بورس انرژی ایران تاکید کرد: ابزار‌های نوین مالی هریک قطعات پازل بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند و متناسب با ویژگی‌های خود می‌توانند نقشی مهم و راهبردی در توسعه بازار سرمایه داشته باشند.

وی بیان داشت: اصولا بازار‌های سرمایه و ابزار‌های آن یکی از مجاری اصلی و صحیح عمومی‌‍سازی دارائی‌ها و برخورداری عموم مردم از منافع اقتصادی است.

حسینی خاطرنشان کرد: وجود بازار سرمایه شفاف، فعال و کارآ یکی از نشانه‌های سلامت اقتصادی است؛ بنابراین گسترش و پیاده‌سازی صحیح ابزار‌های مالی نوین از جمله گواهی سپرده نفت خام می‌تواند بهره‌مندی عمومی از صنعت نفت را افزایش دهد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده