تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۱۱۵۹۴
سرویس خبر : انرژی

تولید ۳۲ مگاوات برق توسط واحد‌های صنعتی لرستان ضروری است

‌می‌متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: تولید ۳۲ مگاوات برق با هدف جبران ناترازی انرژی توسط واحد‌های صنعتی استان ضروری است.

به گزارش می‌متالز، `محمد خاکی` روز شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: از ظرفیت بام‌های شهرک‌های صنعتی می‌توان ۳۲ مگاوات برق تولید کرد که اکنون تنها ۲۰ مگاوات تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: واحد‌های دانش بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی یک مگاوات برق را می‌توانند تولید کنند که در صورت انجام آن اعطای تسهیلات و مشوق‌های معافیت‌های مالیاتی برای این واحد‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان ادامه داد: یکی از اقدامات این نهاد علاوه بر توجه به مشکلات فعالان اقتصادی، گام برداشتن در راستای توانمندی اعضا می‌باشد که باید روش‌های نوین دنبال شود.

حاکی گفت: در خصوص تامین منابع مالی همواره از طریق بانک‌ها اقدام می‌شود، اما از سایر راه‌های تامین منابع مالی غافل هستیم.

وی افزود: اوراق گواهی اعتبار مولد «گام» سازوکاری را ایجاد خواهد کرد که واحد‌های تولیدی به‌جای دریافت تسهیلات از بانک‌ها، به اعتبار و ضمانت بانک تکیه کرده و از این کمبود‌های مالی خود را تامین کنند.

خاکی با اشاره به اینکه این طرح مناسب گروه‌های تولیدی است که در تامین مواد اولیه خود دچار کمبود نقدینگی هستند، اظهار کرد: سال گذشته از طریق اوراق گام در برخی استان‌ها ۶۱ هزار میلیارد تومان تامین مالی شد که لرستان از این ظرفیت بی‌بهره بود.

وی گفت: گرچه اوراق گام محدودیت‌هایی دارد، اما امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم همچنین به دنبال توانمندسازی اعظا هستیم و از روش‌های نوین برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استفاده خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی در شورای حفاظت آب لرستان نماینده خواهد داشت ادامه داد: استفاده از انرژی تجدیدپذیر ضرورت دارد و پیشنهادات در این راستا ارائه و منابع تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده