تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۱۵۵۰۲
سرویس خبر : انرژی

موج گرما در تگزاس آمریکا قیمت برق را به بالاترین رقم از ۲۰۲۱ رساند

‌می‌متالز - گرمای هوا و افزایش مصرف برق قیمت این انرژی را در تگزاس به بالاترین رقم طی ۳۰ ماه گذشته رسانده و انتظار می‌رود تقاضا در روز جمعه به رکورد جدیدی برسد.

به گزارش می‌متالز، قیمت برق در تگزاس به بالاترین رقم طی ۳۰ ماه گذشته رسیده و انتظار می‌رود تقاضا در روز جمعه به رکورد جدیدی برسد، چون خانه‌ها و کسب و کار‌ها بیشتر از دستگاه‌های تهویه مطبوع خود برای فرار از موج گرما استفاده می‌کنند.

شورای تامین برق تگزاس اعلام کرد شبکه برق این ایالت که انرژی لازم برای ۲۶ میلیون مصرف کننده را تامین می‌کند، تا جمعه صبح فعالیت طبیعی داشته، اما انتظار می‌رود عرضه برق این شبکه ازین پس با غروب آفتاب و کاهش تولید برق خورشیدی با مشکل مواجه شود.

این شورا از مصرف‌کنندگان خواسته جهت کاهش تقاضا، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند. شاخص قیمت برق در این ایالت در روز جمعه به ۱۵۹۹ دلار در هر مگاوات ساعت رسید، یعنی بالاترین رقم از فوریه ۲۰۲۱ که قیمت برق تا بیش از ۸۰۰۰ دلار بالا رفته بود.

میانگین قیمت برق در تگزاس از ابتدای سال جاری میلادی برابر با ۸۵ دلار، در سال گذشته برابر با ۷۸ دلار و متوسط ۵ ساله بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ برابر با ۶۶ دلار در هر مگاوات ساعت بوده است.

آسیب پذیری شبکه برق تگزاس زمانی مشخص شد که خاموشی‌های گسترده در ۲۰۲۱ چندین نفر را به کشتن داد و باعث قطعی آب، برق و گرمایش برای میلیون‌ها نفر به خاطر یخ زدگی خطوط عرضه گاز و نیروگاه‌های برق شد. سازمان هواشناسی تگزاس اعلام کرد دمای هوا در هوستون، بزرگترین شهر این ایالت در روز جمعه به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده