تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۱۸۵۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت:

پذیره نویسی "شگستر" طرح جدید در ماموریت‌های ایدرو

‌می‌متالز - معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: این طرح، طرح جدیدی در ماموریت‌های ایدرو است. ماموریت ایدرو این است که صنعت را ایجاد و پس از بهره برداری به بخش غیردولتی و خصوصی واگذار کند.

به گزارش می‌متالز، سعید جعفری، معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در خصوص پذیره نویسی سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس اظهار کرد: این طرح، طرح جدیدی در ماموریت‌های ایدرو است. ماموریت ایدرو این است که صنعت را ایجاد و پس از بهره برداری به بخش غیردولتی و خصوصی واگذار کند. در این طرح منافع و سهام مستقیم به مردم واگذار می‌شود. برای رفع نگرانی‌های سهامداران و سرمایه گذاران، ایدرو خود راسا متعهد خرید و پذیره نویسی شده تا نگرانی برای تامین مالی وجود نداشته باشد.

وی افزود: ایدرو متعهد شده تا پایان پروژه مدیریت طرح را داشته باشد و به مرحله نهایی و بهره برداری برساند. ما برنامه‌های دیگری برای واگذاری داریم. ایدرو طرح‌های زیادی را در دست اجرا دارد. این طرح ها، عمدتا شرکت‌هایی هستند که در بحث صنایع زیربنایی هستند. این طرح‌ها با هزینه بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اجرا هستند. بعد از اجرای این عرضه می‌توانیم بقیه طرح‌ها را در صف واگذاری قرار دهیم. این طرح ها، طرح‌های جدید است. ایدرو معمولا به پروژه‌هایی ورود می‌کند که دارای تکنولوژی بالا، ریسک بالا باشد و نیازمند سرمایه بالایی باشد. سعی می‌کنیم طرح‌هایی که دارای کمترین ریسک هستند را وارد بازار سرمایه کنیم.

جعفری درخصوص پیش بینی از استقبال سهامداران از این پذیره نویسی بیان کرد: این طرح جزو طرح‌هایی است که محاسبات آن توجیه پذیر است. جزو بهترین طرح ماست. محاسبات ما ریسکی را از این طرح نشان نمی‌دهد. نه وابستگی صرف خارجی دارد که بگوییم مازاد عرضه وجود دارد و نیازمند بازار صادراتی است، نه دچار نوسانات سیاسی و تصمیم گیری‌های اقتصادی می‌شود. ما طرحی را داریم که تقریبا ۵ درصد سهم بازار را پوشش می‌دهد. بازاری که هیچ تولیدکننده داخلی در آن وجود ندارد. این طرح از بهترین صاحب تکنولوژی در دنیا خریداری شده و لایسنس آن مربوط به رتبه اولی‌های این تکنولوژی است. درباره خوراک نیز نگرانی نداریم. خوراک وارداتی این طرح از نوع خوراک وارداتی گیاهی است. اگر به خاطر داشته باشید، ماه‌های گذشته حجم بالایی از خوراک دام وارداتی داشتیم که در بنادر کشور دچار فاسد شده بود. حتی از آن‌ها نیز برای خوراک ورودی این طرح می‌توان استفاده کرد. این طرح بدون ریسک است.

این مقام مسوول در توصیه به سهامداران گفت: از آنجایی که جزو مدیران دولتی هستیم امکان حضور در این پذیره نویسی را نداریم، اما توصیه می‌کنیم حتما فعالان بازار سرمایه این سهام را خریداری کنند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده