تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۳۲۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیلاب به ۱۵۰ واحد صنعتی گلستان خسارت وارد کرد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از ۱۸۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آق‌قلا ۱۵۰ واحد صنعتی براثر سیلاب دچار خسارت شدند.
سیلاب به ۱۵۰ واحد صنعتی گلستان خسارت وارد کرد

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسینقلی قوانلو در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در همان ساعت‌های نخست وقوع سیلاب در بخش‌هایی از استان با بکارگیری ظرفیت سازمانی و توان بخش خصوصی اقداماتی را برای حمایت و کمک به آسیب‌دیدگان و همچنین واحدهای صنعتی، صنفی و بافندگان متاثر از این حادثه انجام دادیم.

وی افزود: تخصیص سهمیه ویژه اقلام تنظیم بازار به مناطق سیل‌زده از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، شکر و غیره، فراخوان واحدهای صنعتی و تولیدی سراسر استان برای جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان و همچنین تشکیل ستاد امداد با همکاری اتاق بازرگانی گرگان از اقداماتی است که بخش صنعت برای حمایت از مردم سیل‌زده انجام دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اسکان اضطراری برخی از مردم سیل‌زده شهرستان آق‌قلا در نمایشگاه بین‌المللی استان گفت: با همکاری شرکت نمایشگاه‌های استان ظرفیت اسکان دو هزار و 300 نفر در این نمایشگاه فراهم شده است.

وی افزود: با همکاری بخش خصوصی روزانه ده هزار وعده غذایی گرم تهیه و در مناطق سیل‌زده توزیع می‌شود.

قوانلو با اشاره به آب‌گرفتگی شهرک صنعتی آق‌قلا به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق صنعتی استان گفت: ورود سیلاب به شهرک صنعتی آق‌قلا سبب شد تا از 180 واحد صنعتی مستقر در این شهرک حدود 150 واحد صنعتی از 20 تا 80 درصد خسارت شود.

وی افزود: این خسارت‌ها شامل ماشین‌آلات، تجهیزات، مواد اولیه و محصولات نهایی بوده که از سوی کارشناسان در حال ارزیابی است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده موافقت معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جذب و توزیع هزار و 500 راس دام زنده وارداتی از قزاقستان در کشتارگاه اینچه برون و برنامه‌ریزی جهت توزیع گوشت لاشه سرد  بین مردم مناطق آسیب دیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین بخش زیادی از کنسروجات و آب معدنی، نان و سایر اقلام غذایی و بهداشتی موردنیاز در مناطق سیل‌زده نیز در حال تهیه و توزیع است.

قوانلو گفت: هماهنگی با کمیته پشتیبانی ستاد بحران استان برای تامین مایحتاج ضروری از جمله کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، مرغ و گوشت قرمز برای پخت غذای گرم، هماهنگی با اتحادیه تعویض روغن برای تامین روغن موتور هیدرولیک ماشین‌های راه‌سازی در مناطق سیل‌زده انجام شده است.

عناوین برگزیده