تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۲۳۰۳۹
سرویس خبر : انرژی
عسکری مطرح کرد:

تخصیص قیر رایگان گامی در مسیر رفع محرومیت روستا‌ها

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان اینکه عدم تخصیص قیر رایگان باعث شده تا بسیاری از پروژه‌های عمرانی خصوصا راهسازی با مشکلاتی مواجه شوند، گفت تخصیص قیر رایگان می‌تواند گام بلندی در راستای محرومیت زدایی‌ها به ویژه در مناطق روستایی باشد.

به گزارش می‌متالز، محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تخصیص قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی گفت: در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بند (ک) تبصره (۱) به تخصیصی قیر رایگان به پروژه‌ها اختصاص دارد که در قالب طرحی آن را اصلاح کردیم، اما شورای نگهبان نسبت به آن ایراداتی گرفت و نمایندگان در صحن علنی بر مصوبه خود اصرار کردند و موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: با اشاره به اینکه عدم تخصیص قیر رایگان باعث شده تا بسیاری از پروژه‌های عمرانی خصوصا راهسازی با مشکلاتی مواجه شوند، ادامه داد: با توجه به آغاز فصل سرما و شروع بارندگی‌ها فرصت قیر ریزی و آسفالت در پروژه‌های عمرانی به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی که اعتبارات به صورت تمام و کمال به پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا نمی‌کند تخصیص قیر رایگان می‌تواند گام بلندی در راستای محرومیت زدایی‌ها به ویژه در مناطق روستایی باشد، عنوان کرد: در مصوبه قانون بودجه ابهاماتی وجود دارد که می‌تواند منجر به برداشت‌های سلیقه‌ای و نادرست در زمینه قیر رایگان باشد به همین دلیل طرح مذکور تهیه و ارائه شد. امیدواریم این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اولویت بررسی شود تا بتوانیم در راستای اتمام پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی از روستا‌ها شاهد اقدامات مثمر ثمری باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده