تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۲۵۳۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت:

توسعه دریامحور موجب افزایش تجارت کشور می‌شود

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت گفت: توسعه دریامحور در یک گام فراتر موجب افزایش تجارت کشور، پیشرفت صنایع و افزایش سرمایه‌گذاری چه در حوزه دریایی و چه در سایر حوزه‌ها خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله لطیفی، سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت خانه صمت ایران اظهار کرد: برخی از افراد توسعه دریامحور را به کشتی‌سازی، شیلات و به مواردی از این قبیل محدود می‌کنند، اما توسعه دریامحور یعنی توسعه‌ای که آغازش دریا و مزیت و محوریتش از این آغاز باشد.

وی افزود: رشد بسیاری از اقتصاد‌های نوظهور و مدرن به‌علت نزدیکی و مجاورت آن کشور‌ها به دریا بوده است؛ چراکه کم‌هزینه‌ترین نوع حمل کالا، حمل‌ونقل دریایی است و به این وسیله می‌توان مواد اولیه را ارزان‌تر جابه‌جا کرد و کالای صادراتی را منهای حمل داخلی به بازار‌های جهانی رساند.

لطیفی بیان کرد: برخی از صنایع نیازمند مواد اولیه خارجی یا سرمایه‌گذاری خارجی یا بازار‌های بین‌المللی هستند، اگر این صنایع در کنار سواحل توسعه یابند شاهد تحول در این مناطق و کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: توسعه دریامحور در یک گام فراتر موجب افزایش تجارت کشور، پیشرفت صنایع و افزایش سرمایه‌گذاری چه در حوزه دریایی و چه در سایر حوزه‌ها خواهد شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده