تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۲۵۵۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دنیامالی:

افزایش صرفا ۱۸ درصدی حقوق کارمندان متناسب با تورم نیست

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: توجه به وضعیت دریافتی کارمندان با توجه به تورم بالای اقتصادی ضروری است و باید نگاه جدی‌تری به بحث افزایش حقوق‌ها به دلیل تورم بالا در کشور داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، احمد دنیامالی درباره افزایش صرفا ۱۸ درصدی حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال آینده توسط دولت، گفت: در حالی دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ میزان افزایش حقوق کارمندان را صرفا ۱۸ درصد قرار داده که تورم در سطح کشور بالا است، البته سال ۱۴۰۲ نیز با این استدلال که افزایش بیش از ۲۰ درصدی حقوق‌ها منجر به بالا رفتن تورم می‌شود، مانع این کار شدند، اما ما باز هم تورم حدود ۴۰ درصدی را نیز تجربه کردیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو مساله مهم در حوزه افزایش حقوق کارمندان در لایحه بودجه بسیار حائزاهمیت است، افزود: در این راستا باید در لایحه بودجه، مصوبات برنامه هفتم توسعه را به دلیل بالادستی بودن این برنامه مدنظر قرار دهیم، بنابراین توجه به بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان -که مورد توجه مجلس در برنامه هفتم قرار گرفت- بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه لایحه دولت در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و قرار نیست بدون بررسی به تصویب برسد، ادامه داد: همچنین توجه به وضعیت دریافتی کارمندان با توجه به تورم بالای ضروری است و باید نگاه جدی‌تری به بحث افزایش حقوق‌ها به دلیل تورم بالا در کشور داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید متناسب با نرخ تورم حقوق‌ها را افزایش داد، اظهار کرد: درآمد دهک‌های پائین جامعه همچنان کفاف امور معیشتی آن‌ها را نمی‌دهد و گلایه‌های بسیاری در این بخش وجود دارد، بنابراین باید در این موضوع تدابیری اندیشیده شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده