تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۳۲۶۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های هلدینگ صدر تأمین با حضور مدیرعامل شستا برگزار شد

‌می‌متالز - جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های جاری هلدینگ صدر تأمین، میزان پیشرفت، کنترل و جهش این پروژه‌ها با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، «عارف نوروزی» مدیرعامل شستا ضمن ابراز رضایت از عملکرد هلدینگ صدرتامین با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی گفت: کشور ما دارای معادن غنی و ارزشمندی است که سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌تواند علاوه بر سودآوری برای گروه، به اقتصاد کشور نیز کمک کند.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری دارایی بازنشستگان در حوزه‌های پربازده و ارزش‌آفرین افزود: پروژه‌های هلدینگ صدرتامین در حوزه استحصال طلا و زغال سنگ از پروژه‌های مهمی است که باید با دقت و برنامه‌ریزی علمی تا رسیدن به تولید محصول با جدیت پیگیری شود.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: با توجه به اهمیت زغال‌ سنگ در صنایع مختلف و همچنین میزان مصرف آن در داخل کشور و کشور‌های همسایه، لازم است سرمایه‌گذاری در این حوزه مورد توجه قرارگیرد. هلدینگ صدرتامین باید تبدیل به هاب تولید زغال سنگ کشور شود.

در ادامه «امیرحسین نادری» مدیرعامل هلدینگ صدرتامین ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص پروژه‌های توسعه‌ای و ایجادی هلدینگ تشریح کرد: پروژه احداث کارخانه استحصال طلای تفتان از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ آغاز شد و تلاش کردیم در سریع‌ترین زمان ممکن و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش برویم که به فضل الهی توانستیم ظرف ۱۸ ماه طراحی، حمل، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات و سایر قسمت‌های عمرانی کارخانه را پیش ببریم و در آینده نزدیک بهره‌برداری از این کارخانه با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم آغاز خواهد شد. در گام بعدی ظرفیت این کارخانه به ۱۰۰۰ کیلوگرم تا پایان سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت.

وی افزود: علاوه بر آن تلاش کردیم طبق وعده‌ای که به سهامداران داده بودیم شرکت پروژه استحصال طلای تفتان در بازار سرمایه به عنوان یک شرکت سهامی عام پروژه پذیرش شود که این مهم نیز در مهرماه انجام شد.

نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ صدرتامین ادامه داد: ایران با داشتن ۱ درصد از جمعیت جهان بیش از ۷ درصد از ذخایر معدنی دنیا را در اختیار دارد و این نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاری در حوزه معادن در کشورمان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین بیان کرد: ذهنیتی که در کشور ما از زغال‌ سنگ وجود دارد به گونه‌ای است که ارزش ذاتی این ذخیره ارزشمند را نادیده می‌گیریم در حالی که در سایر کشور‌ها سال‌هاست با پی‌بردن به اهمیت این ذخیره معدنی نهایت استفاده را از زغال‌ سنگ و مشتقات آن، در سبد انرژی خود می‌برند و ما در کشورمان میزان قابل توجهی از زغال سنگ مصرفی را وارد می‌کنیم در حالی که ظرفیت تولید و صادرات چشمگیری داریم.

نادری ضمن شرح اقدامات انجام شده در طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید کنسانتره زغال در شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس به اهمیت زغال سنگ و مغفول ماندن این ذخیره ارزشمند در کشورمان اشاره کرد و گفت: تاصیکو بزرگ‌ترین بازیگر زغال‌ سنگ کشور است چرا که ۳ میلیارد تن از مجموع ۱۴ میلیارد تنی ذخایر زغال‌ سنگ کشور در منطقه طبس واقع شده است، اما سهم ایران از تولید انرژی در حوزه زغال، صفر است، با توجه به این موضوع و سیاست‌گذاری صدرتامین در زمینه تکمیل زنجیره ارزش طی ماه‌های گذشته به طور جدی ایجاد نیروگاه زغال‌سوز را با رعایت جوانب روز زیست محیطی دنبال کرده‌ایم تا بتوانیم قدم تاثیرگذاری در تکمیل زنجیره ارزش برداریم.

در این جلسه پروژه‌های ایجادی، توسعه‌ای و نوسازی هلدینگ صدر تأمین توسط مدیرعامل شستا مورد بررسی قرار گرفت و برای تسریع در انجام و بهره‌برداری سریع‌تر از آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های هلدینگ صدر تأمین با حضور مدیرعامل شستا برگزار شد

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده