تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۳۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۳۲۹۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نقوی حسینی با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب درباره اینستکس:

سرنوشت برجام در کمین اینستکس است

می متالز - سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب مبنی بر این که اینستکس شبیه یک شوخی است، گفت: دولت مراقب باشد تا اینستکس به سرنوشت برجام دچار نشود.
سرنوشت برجام در کمین اینستکس است

به گزارش می متالز، سیدحسین نقوی حسینی درباره هشدار مقام معظم رهبری درباره اینستکس گفت : رهبر انقلاب اینستکس را چیزی شبیه شوخی توصیف کرده اند و این باید هشداری برای دولت باشد تا در مذاکرات با اروپایی ها با دقت بیشتری عمل کند و بداند که با این رویه اینستکس با راوپایی ها به سرنوشت برجام با آمریکایی ها ختم می شود.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود : اروپا در زمان خروج آمریکا از برجام با طرح موضوع SPV  دولت را ترغیب به ادامه حضور در برجام کرد و بعد از چند ماه وقت کشی و بی نتیجه ماندن موضوع SPV سناریو اینستکس را مطرح کردند.

وی ادامه داد: با توجه به آنچه در ماه های اخیر درباره اینستکس شاهد بودیم مشخص است که سرنوشت SPV و برجام در کمین اینستکس است.

دولت بیش از این حوزه سیاست خارجی را محدود به غرب نکند

نقوی حسینی همچنین تاکید کرد: اینستکس اثری در لغو تحریم های آمریکا علیه ایران ندارد و دولت نباید تا این اندازه هیجان زدگی از خود نشان دهد و بیش از این حوزه سیاست خارجی را محدود به غرب نکند.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت بیش از اندازه معقول منتظر گشایش از طرف اروپایی ها است و این موضوع توان و وقت برای تمرکز بر توان داخلی را از دولت گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و بارها در این خصوص توسط رهبر انقلاب هشدار داده شده است و بعد از تجربه برجام باید گوش ها بیش از پیش نسبت به این موضوع هشیار باشد. /

عناوین برگزیده