تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۲۹۷۵۸
سرویس خبر : انرژی

هدفگذاری تولید ۵.۵ میلیون بشکه نفت در روز تا سال ۱۴۱۰

‌می‌متالز - یک مقام مسوول از تولید ۳.۴ میلیون بشکه نفت در روز خبر داد و گفت: طرح پیشران افزایش تولید نفت خام برای دستیابی به تولید روزانه ۵.۵ میلیون بشکه در افق ۱۴۱۰ برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش می‌متالز، احمد رجبی مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در دولت سیزدهم حجم تولید نفت از حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز به حدود روزانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.

رجبی اضافه کرد: طرح پیشران افزایش تولید نفت خام برای دستیابی به تولید روزانه ۵.۵ میلیون بشکه نفت در افق ۱۴۱۰ و استمرار و نگهداشت تولید تا سال ۱۴۲۰ با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۱۵۰ میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین طرح راهبردی افزایش تولید گاز خام کشور نیز برای دستیابی به تولید ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز خام در افق ۱۴۱۰ و نگهداشت تولید تا سال ۱۴۲۰ با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۵ میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس اعلام وزارت نفت، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیون دلار تا پایان سال ۱۴۰۲، تولید نفت به سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد و با سرمایه‌گذاری حدود سه میلیارد دلار تا پایان سال ۱۴۰۳ به حدود چهار میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده