تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۳۲۷۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرکل صمت استان خوزستان اعلام کرد؛

تمهیدات تولید خودرو برقی در اهواز فراهم شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان گفت: تمهیدات لازم برای گام نخست تولید خودرو‌های برقی با سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریال در شهرک صنعتی شماره پنج اهواز فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: خوزستان به‌واسطه داشتن صنایع فولادی قابلیت تولید خودرو را دارد و با پیگیری‌های انجام شده این ظرفیت در استان ایجاد شد.

وی افزود: در گام نخست، مونتاژ خودرو‌های برقی مینی‌بوس و ون انجام می‌شود و در گام بعدی به سمت تولید خودرو حرکت خواهیم کرد.

مدیرکل صمت استان خوزستان اضافه کرد: مقرر شده که این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در شهرک صنعتی شماره پنج اهواز ایجاد شود.

انجام ۸۰ هزار بازرسی از بازار خوزستان

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۸۰ هزار بازرسی از بازار استان انجام شده که هشت هزار و ۲۰۰ پرونده تخلف در این بازرسی‌ها تشکیل شده است، یادآور شد: با استفاده از سامانه جامع تجارت اطلاعات مربوط به تولید، ذخیره و توزیع کالا‌ها به صورت سیستمی برای جلوگیری از تخلف و شفاف‌سازی این مسیر ثبت می‌شود. ضمن اینکه چندین محموله احتکار لاستیک از طریق این سامانه در استان شناسایی شده است.

فلاح در ادامه با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت گوشت قرمز در بازار استان خاطرنشان کرد: کالایی که بیشترین افزایش قیمت را در استان طی سال جاری داشته قیمت گوشت قرمز بوده است.

تعیین تکلیف ۱۵۰ اتحادیه در خوزستان

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۵۰ اتحادیه در استان تعیین تکلیف شدند، با ابراز گله‌مندی از عملکرد ضعیف اتاق بازرگانی اهواز در حوزه تجارت خارجی ادامه داد: با این وجود اقدامات خوبی در حوزه تجارت خارجی و توسعه صادرات استان صورت گرفته است.

هدفگذاری انجام ۶ میلیارد دلار صادرات تا پایان امسال از مرز‌های خوزستان

مدیر کل صمت اشاره خوزستان با اشاره به ۴.۲ میلیارد دلار صادرات در ۱۰ ماهه امسال از مرز‌های خوزستان تصریح کرد: هدفگذاری شده تا پایان امسال ۶ میلیارد دلار صادرات از مرز‌های استان انجام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: برای سال آینده نیز انجام هفت میلیارد دلار صادرات از استان هدفگذاری شده است.

فلاح توسعه بازارچه‌های مرزی را برای رونق تجارت خارجی و رونق صادرات از دیگر اقدامات این حوزه در استان دانست و گفت: سود بازرگانی نیز در برخی مرز‌های استان برای حمایت از تجار و بازرگانان تا ۲۵ درصد کاهش یافته است که این اقدام باعث توسعه تجارت در استان می‌شود.

بر پایه این گزارش، ۲ هزار واحد صنعتی فعال و ۲ هزار واحد تولیدی در دست ساخت در خوزستان وجود دارد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده