تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۳۵۱۳۷
سرویس خبر : محیط زیست

هم‌زمان با روز درختکاری آلومینیوم جنوب نفس تازه کرد

‌می‌متالز - سرسبز شدن ۲۴ هکتاری سالکو، آئین بزرگداشت روز درختکاری و تقدیر از فعالین بخش فضای سبز شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو)، هم‌زمان با پانزدهم اسفندماه که به عنوان روز درختکاری نام‌گذاری شده است و همراه و همگام با سراسر کشور عزیز ایران اسلامی، مدیران، روسا و کارکنان شرکت مجتمع صنایع آلومینوم جنوب، با کاشت نهال در محوطه‌ی این شرکت این روز را گرامی داشتند.

مهندس «اسماعیل شکوهی‌مقدم» معاونت بهره‌برداری و مدیر مجتمع سالکو در این آئین گفت: اکنون فرهنگ درختکاری در بین کارکنان و متخصصان شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) نهادینه شده است و امیدواریم در تمام روز‌ها و فصول سال این فرهنگ در سطح این مجتمع اجرا شود.

وی ادامه داد: با کاشت یک درخت می‌توانیم سنت دیرینه و کهن درختکاری را پاس بداریم و با انجام این کار بسیار شایسته نشاط و شادابی را به جامعه و محیط پیرامونی به ارمغان آوریم.

همچنین در ادامه این آئین مهندس «میثم رفیعی» مدیر پشتیبانی سالکو طی سخنانی به تشریح عملکرد صورت گرفته در زمینه توسعه فضای سبز آلومینیوم جنوب و برنامه‌های در دست اقدام در راستای زیبا سازی محیطی پرداخت.

وی درختکاری و ایجاد ۲۴ هکتاری فضای سبز، به تعداد ده هزار عدد درخت و درختچه در طول یک سال گذشته در محل کارخانه، زیباسازی ورودی مجتمع و کاشت گل‌های فصلی، راه‌اندازی کارگاه نجاری جهت استفاده از مواد و اقلام بازیافتی به منظور ساخت و تولید صندلی‌های چوبی، آلاچیق و… جهت نصب درنقاط مختلف سایت را از اهم اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز برشمرد.

مهندس رفیعی خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز با برنامه‌ریزی انجام شده، اقدامات بسیار مهمی همسو با توسعه فضای سبز با کاشت ۲ هزار اصله نهال دیگر در سطح مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب آغاز می‌شود.

تجلیل و تقدیر از عوامل و دست اندرکاران فضای سبز و کاشت درخت توسط مدیران، روسا و کارشناسان از دیگر برنامه‌های آئین ویژه ۱۵ اسفند، روز درختکاری در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور بود.

منبع: مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده