تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۳۵۳۳۳
سرویس خبر : محیط زیست
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حاشیه مراسم درختکاری عنوان کرد؛

توسعه ۷۰ هکتاری فضای سبز در اطراف سایت کارخانه آهن اسفنجی/ ۱۰۰ درصد تعهدات قبلی شرکت سنگ آهن در حوزه فضای سبز انجام شده است

‌می‌متالز - در راستای توسعه متوازن و هم زمان زیرساخت‌های جانبی در کنار بخش صنعت، ۷۰ هکتار فضای سبز در حاشیه سایت کارخانه آهن اسفنجی شهرستان بافق ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در آیین کاشت نهال در هفته درختکاری و منابع طبیعی، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت به همراه ابوالقاسم دهقان، فرماندار شهرستان بافق، سرهنگ "شهرام طولابی‌نژاد" فرمانده نیروی انتظامی و تعدادی از نمایندگان شورای شهر و جمعی از مدیران و معاونان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با حضور در سایت کارخانه آهن اسفنجی به غرس نهال پرداختند.

در این مراسم حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: کاشت نهال نماد رویش، امیدواری و نگاه مثبت به آینده است به همین منظور مراسم درختکاری را در سایت کارخانه آهن اسفنجی بافق که نویدبخش آینده روشن در حوزه صنعت برای این منطقه است برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شرکت پیشبرد همزمان زیرساخت‌های مختلف در کنار فعالیت‌های صنعتی است افزود: امسال مراسم کاشت نهال را در کارخانه آهن اسفنجی انجام دادیم تا وقتی این پروژه بزرگ توسعه‌ای به ثمر نشست فضای سبز اطراف آن نیز تکمیل شده باشد.

حمیدیان با اشاره به اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران میراث دار یک فضای سبز بزرگ در منطقه است گفت: مجموع اراضی فضای سبز شرکت بیش از ۳۰۰ هکتار است.

وی در خصوص انجام تعهدات شرکت در حوزه توسعه فضای سبز اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد تعهدات قبلی انجام شده و با تعریف سرفصل‌های جدید در این حوزه به زودی فاز‌های توسعه‌ای بیشتری در حوزه فضای سبز اجرا می‌شود.

حمیدیان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها، سال آینده نیز در هفته درختکاری و منابع طبیعی، توسعه فضای سبز را در یک سایت جدید صنعتی دنبال خواهیم کرد.

قدردانی اداره منابع طبیعی بافق از نگاه محیط زیستی شرکت سنگ آهن

محبوبه معتمدنیا رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق نیز در این مراسم با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به عنوان بزرگ‌ترین معدن استان همکاری بسیار خوبی با منابع طبیعی داشته است گفت: این شرکت سالانه کمک قابل توجهی در توسعه فضای سبز و حفظ منابع طبیعی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم شهرستان بافق جزو اراضی بیابانی است افزود: آبیاری نوین، ایجاد دسترسی به مراتع و راه‌های روستایی، احداث و توسعه پارک بیشه در به مساحت ۳۰ هکتار و اجرای فاز‌های بعدی آن، توزیع نهال مثمر در بین مردم به صورت رایگان و ... از جمله اقدامات خوبی است که به همت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران انجام شده است.

منبع: سنگ آهن مرکزی ایران - بافق

عناوین برگزیده