تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۳۵۳۲۸
سرویس خبر : محیط زیست
در راستای طرح کاشت یک میلیارد نهال انجام شد:

کاشت نهال در ۲۲ هکتار از اراضی شرکت آلومینای ایران

‌می‌متالز - مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران اعلام کرد: این شرکت، کاشت نهال در ۲۲ هکتار از اراضی موجود را در ارستای طرح کاشت یک میلیارد نهال اجرایی کرد.

به گزارش می‌متالز، عبدالله شه‌بخش ضمن تبریک هفته درختکاری با بیان این مطلب گفت: شرکت آلومینای ایران با اعتقاد بر اصل حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان ثروت بین نسلی برای حفظ و توسعه پایدار کشور، بخشی از منابع خود را در قالب انعقاد تفاهم‌نامه کاشت نهال با سازمان‌های متولی اختصاص داد.

وی افزود: در سایر حوزه‌ها از قبیل آبخیزداری و ایجاد بند‌های خاکی -که باید مقدم بر درختکاری باشد- نیز اقدامات اساسی انجام گرفته و به زودی با اولین بارش‌های بهاری، ذخیره مناسبی از آب در شهرستان خواهیم داشت که درنتیجه این اقدام، منطقه سرسبزی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران یادآور شد: شرکت آلومینای ایران در ادامه تعهدات خود برای مشارکت در طرح کاشت یک میلیون نهال، اراضی اختصاص یافته به طرح مذکور را به کاشت درخت سیاه تاغ به عنوان یک گیاه بومی دارای حداقل نیاز به آب اختصاص داده است.

بنا به این گزارش، در مراسم مذکور، حسن اسدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، امام جمعه و فرماندار شهرستان جاجرم و جمعی دیگر از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده