تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۳۵۸۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص‌های بازار سرمایه در هفته چهارم اسفند ۱۴۰۲

‌می‌متالز - تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کد‌های دارای معامله در عرضه‌های اولیه) در هفته گذشته بیش از ۳۵۵ هزار نفر بوده است.

به گزارش می‌متالز، در هفته معاملاتی منتهی به ۲۳ اسفندماه، شاخص کل «بورس تهران» با ۰.۷ درصد افت نسبت به هفته قبل در کانال ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۳۵ واحد قرار گرفت.

در این بازه زمانی، شاخص کل «هم‌وزن بورس» و شاخص کل «هم‌وزن فرابورس» به ترتیب ۰.۹ و ۱.۲ درصد افت را تجربه کرده‌اند و شاخص کل «فرابورس» هم ۱.۲ افت داشت.

گفتنی است، سه صنعت ۱. خودرو و ساخت قطعات ۲. بانک‌ها و موسسات اعتباری ٣. فلزات اساسی جزو سه صنعت پرگردش در معاملات بازار سهام بوده‌اند، ارزش معاملات این سه صنعت در مجموع بیش از ۳۲ درصد از ارزش کل معاملات این بازار را در معاملات چهارمین هفته اسفندماه به خود اختصاص داده‌اند.

طبق آمار ارائه شده از معاملات بازار سهام در هفته گذشته، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق‌های سهامی از گردش معاملات خرد سهام و حق تقدم به ترتیب ۲۸۳ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال معادل (۷۴.۳ درصد)، ۴۹ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال معادل (۱۲.۹ درصد) و ۱۲هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال معادل (۳.۳ درصد) بود.

همچنین تعداد سهامداران فعال در بازار اعم از حقیقی و حقوقی (بدون احتساب کد‌های دارای معامله در عرضه‌های اولیه) بیش از ۳۵۵ هزار نفر است که به تفکیک ۳۵۳ هزار و ۸۹۴ نفر شامل سهامداران حقیقی و یک هزار و ۳۷۷ نفر مربوط به سهامدران حقوقی است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده