تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۳۶۱۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دستاورد‌های معدنکاری هوشمند

‌می‌متالز - استفاده از داده‌های هوشمند و انقلاب در تجزیه و تحلیل داده‌ها در معدنکاری، شرکت‌های استخراج را متحول و توانمند می‌کند.

به گزارش می‌متالز، استفاده از داده‌های هوشمند، کارآیی عملیاتی، پایداری و بهبود عملکرد شرکت‌های معدنکاری را در میان بازار‌های پرنوسان به دنبال دارد.

بررسی‌ها حاکی از این است که تجزیه و تحلیل پیشرفته، استفاده از الگوریتم‌های قدرتمند، فناوری دوقلو‌های دیجیتال، ابزار‌های شبیه سازی و... به ایجاد ارزش در سراسر زنجیره معدنکاری منجر می‌شود و شرکت‌هایی که از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند، مزیت رقابتی قابل‌ توجهی به دست می‌آورند.

تجزیه و تحلیل داده‌های هوشمند؛ تصمیم‌گیری پیشرفته، بهینه‌سازی پیش‌بینی و اتوماسیون بیشتر براساس مدل‌سازی دقیق را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که چگونه راه‌ حل‌های نرم‌افزاری پیشرفته با زیرساخت‌های اینترنت‌ اشیا و قابلیت‌های برنامه‌ریزی مدرن در معدنکاری می‌تواند ادغام شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت‌هایی که عملیات معدنکاری را براساس تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته پیش برده اند، بهره‌وری را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داده و طول عمر دارایی را افزایش می‌دهند.

زیرساخت اینترنت‌ اشیا همراه با شبیه‌سازی، مدل‌سازی، اتوماسیون و تجزیه و تحلیل پیشرفته، سیستم‌های ماینینگ را متحول می‌کند. همچنین تجزیه و تحلیل خودکار داده ها، عملکرد و کارآیی شرکت را افزایش می‌دهد. در این مسیر رهبران حامی تغییر، عملیات معدنکاری با استفاده از داده‌ها را کارآمدتر می‌کنند.

فناوری دوقلو‌های دیجیتال یکی از انقلاب‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها در فرآیند معدنکاری دیجیتال است. این فناوری داده‌ها را در فضای ابری تجزیه و تحلیل می‌کند؛ قبل از وقوع قطعی مشکلات را پیش‌بینی و از آن جلوگیری می‌کند؛ با بهینه‌سازی ایمنی، انطباق و طول عمر تجهیزات را افزایش می‌دهد؛ همچنین فرآیند استخراج را به طور مداوم بهبود می‌بخشد.

این فناوری پویایی‌های پنهان فراتر از تجزیه و تحلیل انسانی را نشان می‌دهد و نوسانات را به حداقل می‌رساند. همچنین انحرافات جزئی را مشخص می‌کند و بهره‌وری را با ریسک کمتر حفظ می‌کند.

با در نظر گرفتن بودجه‌های کم، فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی به نفع شرکت‌های ماینینگ است. بهبود کارآیی، پایداری و ایمنی بیشتر در فرآیند معدنکاری کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد. بنابراین، برنامه ریزی دقیق، به‌روزرسانی زیرساخت فناوری اطلاعات و مشارکت با متخصصان در این مسیر بسیار مهم است. برنامه‌ریزی بلندمدت و استفاده از روش‌های جدید به فرآیند ایجاد نوآوری در معدن کمک می‌کند.

اما حتی با وجود فناوری‌های پیشرفته مانند اتوماسیون و هوش مصنوعی، نظارت انسانی در معدنکاری نسل ۴ نیز حیاتی است. مدیریت موقعیت‌هایی که ممکن است فناوری از عهده آن برنیاید، دستیابی به نتایج بهتر را تضمین می‌کند.

در این مسیر آموزش کارکنان برای مدیریت جنبه‌های انسانی و دیجیتال ضروری است که زمینه را برای بهره‌مندی از انقلاب تجزیه و تحلیل داده‌ها فراهم می‌کند. سیستم‌های هوشمند در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند، ایمنی را بهبود می‌بخشند و حمایت جامعه را به دنبال دارند.

این روند همچنین موفقیت بلندمدت در فعالیت‌های استخراج خودکار و غنی شده با داده را تضمین می‌کند.

منبع: روزگار معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده