تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۳۸۵۰۸
سرویس خبر : انرژی

۵۰ میلیارد تومان خسارت قطع برق پرداخت شد

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه ریزی امور مشترکان صنعت برق گفت: در سال گذشته ۵۰۰۰ پرونده خسارت ناشی از قطع برق ثبت شد که ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالامیر یاقوتی امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوال مبنی بر آخرین وضعیت پرداخت خسارت برقی اظهار کرد: از ۵۰۰۰ پرونده ثبت شده ۳۷۳ پرونده در دست بررسی قرار دارد ۴۵۰ پرونده نیز به دلیل نقص مدارک معطل مانده است.

وی اضافه کرد: برای این‌که در پرداخت‌ها تسهیل شود تقاضای ما از زیان‌دیدگان این است که نسبت به ثبت دقیق شماره صبا اقدام کنند تا بتوانیم کار را با سرعت بالاتری پیش ببریم.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه ریزی امور مشترکان صنعت برق با بیان این‌که سال ۱۴۰۲ شرایط معقول‌تری را داشتیم اظهار کرد: بررسی پرونده خسارات برقی در سال ۱۴۰۱ تمام شده است ۶۰ میلیارد تومان پرداخت شد ۱۲ میلیارد تومان دیگر باقی مانده که اگر نقص پرونده‌ها برطرف شود آنها را نیز به اتمام خواهیم رساند.

وی در خصوص ۱۴۰۳ گفت: در قانون بودجه امسال حق بیمه خسارت از ۲۰۰ تومان به ۳۰۰ تومان افزایش یافت که این قضیه موجب شده تا سقف پرداخت تا پنج برابر افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی نیز به این موضوع اشاره شده است.

به گفته یاقوتی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه پیمانکار تعیین و رسیدگی به پرونده‌های سال جاری نیز آغاز شود.

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه ریزی امور مشترکان صنعت برق در خصوص شناسایی خانه‌های خالی نیز اظهار کرد: آخرین اطلاعاتی که به ما داده شده چهار میلیون شناسه معتبر است که اگر بتوانیم اطلاعات بروز و دقیق‌تری داشته باشیم مدیریت کار بهتر پیش خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده