تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۵۲۶۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دولت و مجلس تلاش کنند فرارهای مالیاتی شناسایی شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: دولت و مجلس شرایطی را فراهم کنند تا معافیت های مالیاتی از بین برود و فرارهای مالیاتی شناسایی شود.
دولت و مجلس تلاش کنند فرارهای مالیاتی شناسایی شود

به گزارش می متالز، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور صبح امروز در شصت و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز،  حضور مهم دو نماینده البرز در کمیسیون های مجلس را ظرفیتی برای استان برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر مسائل اقتصادی دارند که تحقق آن ها نیازمند عملیاتی شدن وعده های مسؤولین است؛ در شرایط جنگ اقتصادی قوانین خاص باید در جنگ اعمال شود. مقرر شده کمیته سه جانبه ای میان اتاق بازرگانی، مجلس و صنعت به منظور رفع موانع جنگ اقتصادی تشکیل شود.

شافعی با اشاره به نگرانی فعالان اقتصادی از موضوع بودجه سال جاری و رقم بسیار کسری بودجه اظهار کرد: آن ها نگران این هستند که از طرق مختلف برای جبران کسری بودجه، مالیات ها در واحدهای تولیدی شناسنامه دار افزایش یابد.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور مطرح کرد: دولت و مجلس با قاطعیت و جسارت شرایطی را فراهم کنند تا موضوع مالیات بر پایه سرمایه پیش رفته و معافیت های مالیاتی از بین برود و فرارهای مالیاتی شناسایی شود تا فشار زیادی بر واحدهای تولیدی شناسنامه دار سالم در سال جاری وارد نشود.

وی ایجاد فضای کسب و کار و استمرار شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را از جمله اقدامات ماندگار مجلس دانست و افزود: شورا محل گفتگوی بخش خصوصی و قوه های حاکمیتی کشور است؛ شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید منجر به نتیجه و در دبیرخانه این شورا باید در مورد پیشنهادات بحث شود.

رئیس اتاق بازرگانی کشور با تأکید بر لزوم حمایت بیشتر از بخش خصوصی اذعان کرد: موارد مطرح شده در این شورا باید بر اساس اولویت بندی در دستورکار قرار گیرند؛ شکسته شدن توزیع قدرت و اختیارات ستبر مرکزی کشور و تعمیم به استان ها ضروری است و اختیارات استانداردها و سازمان ها در استان ها نیز باید افزایش یابد.

عناوین برگزیده