تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۵۲۶۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد خبر داد:

اخذ الکترونیکی مالیات نقل و انتقال املاک در ۶۵۰ دفترخانه تهران

می متالز - معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه اخذ الکترونیکی مالیات نقل و انتقال املاک در ۶۵۰ دفترخانه تهران و چند دفترخانه در تبریز انجام می‌شود، گفت: ظرف چند ماه آینده تمام کلانشهرها نیز پوشش داده می‌شوند.
اخذ الکترونیکی مالیات نقل و انتقال املاک در ۶۵۰ دفترخانه تهران

به گزارش می متالز، محمدعلی دهقان دهنوی، در رابطه با الکترونیکی کردن اخذ مالیات نقل و انتقال املاک، اظهار داشت: هم اکنون در تهران نزدیک به ۶۵۰ دفترخانه فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

وی افزود: همچنین بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، در تبریز نیز چند دفترخانه مالیات مذکور را به صورت الکترونیکی اخذ می‌کنند.

دهقان ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور تلاش دارد ظرف چند ماه آینده این موضوع را در تمام کلانشهرها از جمله اصفهان و مشهد راه اندازی کرده و تا پایان سال کل کشور را پوشش دهد.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد تصریح کرد: با الکترونیکی کردن فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک دیگر نیازی نیست که مردم وقتی مراجعه حضوری چند باره به اداره مالیاتی داشته باشند و وجه مورد نظر در دفترخانه پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: البته ما برنامه داشتیم که ابتدا این موضوع در تهران به صورت کامل انجام شود و سپس به شهرهای دیگر تعمیم دهیم اما با اعلام آمادگی سازمان امور مالیاتی کشور، مقرر شد همزمان در کلانشهرهای دیگر هم این فرآیند آغاز شود.

عناوین برگزیده