تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۶۷۲۹۷
سرویس خبر : محیط زیست

امیر سیاری: تغییرات اقلیمی را باید بپذیریم

می متالز - سرویس شهرستان ها: ‌معاون هماهنگ کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با بیان این که تغییرات اقلیمی را باید بپذیریم، افزود: عدم تجاوز به رودخانه‌ها و آزادسازی حریم رودخانه‌ها از درس آموخته‌های سیل اخیر است.
امیر سیاری: تغییرات اقلیمی را باید بپذیریم

 

به گزارش می متالز، امیر حبیب‌ الله سیاری در «همایش ملی سیلاب ۹۸ -۹۷ اگر تکرار شود» در مرکز همایش‌های بین‌المللی گیت بوستان اهواز، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی کشور و فراوانی بلایای طبیعی درس آموخته‌هایی از طبیعت داریم و باید تغییرات اقلیمی، بارش‌های تند و سیل‌ آسا و وقوع سیلاب را بپذیریم و وضع رودخانه‌های خود و روند تغییرات آنها را بشناسیم.

وی با تأکید بر تجهیز و آمادگی سازمان‌های مرتبط با مدیریت بحران، افزود: سازمان‌های ذیربط و مجموعه شورای بحران باید یاد بگیرند که ساختار جامع و کامل برای مقابله و مدیریت بحران داشته باشند و سازمان‌های مرتبط با بحران باید از نظر اعتباری تقویت شوند و اقداماتی انجام دهند که به هیچ وجه غافلگیر نشوند. ‌معاون هماهنگ کننده فرمانده ارتش تأکید کرد: در این سیل همه آموختیم که به حریم رودخانه‌ها تجاوز نکنیم و مسیر رودخانه‌ها را آزاد کنیم و در مسیر رودخانه‌ها خانه سازی نکنیم، به طور نمونه در شیراز در مسیر رودخانه خشک ساخت و ساز شده بود.
سیاری افزود: همه آحاد ملت باید برای آمادگی در مقابل سیل آموزش ببینند و همچنین به تجربه مردم در زیستگاه خود باید توجه شود. صبر و حوصله متناسب با بحران را باید در خودمان تقویت و احترام متقابل را حفظ کنیم زیرا در بحران‌ها با مردم آسیب دیده مواجه هستیم. فرمانده قرارگاه ذوالفقار ارتش در سیل اخیر خوزستان،گفت: هشت هزار نفر از نیروهای ارتش در سیل اخیر در خوزستان همکاری کردند و ۹۶ روستا با کمک ارتش تخلیه شدند. سیاری، مردم یاری را بعد دیگری از مسوولیت‌های ارتش دانست و افزود: ارتش در زلزله‌های کشور، سیل و سقوط هواپیما نقش خود را ایفا کرده است و افتخار می‌کند که گامی مثبت برای کمک به مردم بردارد به ویژه برای مردم خوزستان که سابقه مقاومت هشت ساله در جنگ دارند.

عناوین برگزیده