تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۶۸۰۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کاظم زاده مطرح کرد:

نظارت جامع و عملیاتی؛ راه‌کار تنظیم بازار و حفظ قدرت خرید مردم

می متالز - این نماینده مجلس دهم گفت: متأسفانه در چند سال اخیر قیمت کالاهای اساسی و محصولات موجود در بازار افزایش چشمگیری داشته و در این میان دستگاه های نظارتی عملا نتوانسته اند که جلوی موج گرانی را بگیرند.
نظارت جامع و عملیاتی؛ راه‌کار تنظیم بازار و حفظ قدرت خرید مردم

به گزارش می متالز، شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با تأکید بر ضرورت تنظیم بازار و حفظ قدرت خرید مردم پس از افزایش قیمت بنزین، گفت: نظارت یکی از راه کارها و ابزارهای اصلی دولت برای کنترل بازار است که متأسفانه تاکنون از این ابزار به درستی استفاده نکرده است.

 

عملکرد نامطلوب دستگاه های نظارتی برای کنترل قیمت ها در بازار

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در چند سال اخیر قیمت کالاهای اساسی و محصولات موجود در بازار افزایش چشمگیری داشته و در این میان دستگاه های نظارتی عملا نتوانسته اند که جلوی موج گرانی را بگیرند.

 

سازمان‌های تعزیراتی و بازرسی باید به صورت جدی به مساله تنظیم بازار و مقابله با گران فروشی در بازار ورود کنند

وی تصریح کرد: قطعا سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی و بخش بازرگانی وزارت صمت باید به صورت جدی به مساله تنظیم بازار و مقابله با گران فروشی در بازار ورود کنند و این نظارت باید به صورت عملیاتی و مستمر صورت گیرد.

کاظم زاده ادامه داد: در شرایط کنونی سران سه قوه بر ضرورت کنترل بازار و مقابله با سودجویی های احتمالی در عرصه افزایش قیمت ها تأکید کرده اند، که این مساله باید مورد توجه تمام دستگاه ها قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در گذشته عملکرد دستگاه های نظارتی به ویژه در حوزه بازرگانی بسیار بهتر و جامع تر بود و قطعا در شرایط کنونی باید چتر نظارتی در بازار تقویت شود.

وی گفت: فروشندگان متخلف باید این مساله را حس کنند که دستگاه های نظارتی به صورت مداوم و شبانه روزی بر بازار نظارت می کنند.

عناوین برگزیده